Raya ketiga anda tidak akan kesunyian kerana Astro menjanjikan rancangan menarik sepanjang hari untuk tatapan anda seisi keluarga.

Astro Ria

Di sebelah pagi Telefilem komedi Bongkah Bahulu Angkasa Raya yang dibintangi Tauke Jambu, Yus Jambu dan Chacha Maembong akan menemui anda. Mengisahkan Profesor Zarif, seorang duda dan bekas pensyarah esentrik yang sudah berhenti kerja apabila teori dan kajiannya tentang pengembaraan masa diperkotak-katikkan oleh pihak universiti. Profesor Zarif mempunyai seorang anak perempuan yang bernama Zaiton, seorang pembuat kuih dan kek.

Terus menghiburkanan anda, sajian rancangan popular MeleTOP Raya yang akan ke udara pada pukul 12 tengah hari. MeleTOP Raya akan tampil dengan segmen-segmen khas bersama selebriti-selebriti terkenal tanahair, menjanjikan hiburan yang bakal menjadikan lebaran anda MeleTOP!

Astro Prima

Di sebelah pagi Episod istimewa PRIMAdona ini akan membawakan topik “Raikan Yang Lama, Ceriakan Yang Baru”

Astro Oasis

Astro Oasis membawakan episod raya Rasa Halal Antarabangsa Jepun akan memaparkan situasi umat Islam menyambut hari raya di Jepun dan gaya hidup komuniti Islam di sana serta tempat-tempat untuk mendapat bahan dan makanan halal di destinasi yang dikunjungi.

Astro Citra

Disebelah petang Astro Citra membawakan anda filem lagenda Bawang Putih Bawang Merah lakonan Latifah Omar dan Mustafa Maarof.

Astro Warna

Program hiburan Lari Lari Raya akan menemui anda pada pukul 4 petang, rancangan yang mengabungkan selebriti paling sporting. Mereka diberikan cabaran di setiap segmen untuk disempurnakan yang bertemakan persiapan hari raya.

Saluran Bintang

Saluran Bintang akan konsert Akustik Judika & Friends pada pukul 12 tengah hari kemudian diikuti rancangan bual bicara menarik Bukan Empat Mata oleh pengacara popular Tukul Arwana.