BAKAL bernikah dengan kakak kepada pelakon Emma Maembong, Shikin tidak lama lagi, penyanyi rap Cat Farish tiba-tiba didakwa berhutang dengan bekas isterinya sebanyak RM10,000.

Tampil menjelaskan perkara itu, Cat memberitahu dia tidak mempunyai hutang dengan mana-mana pihak dan wang yang diperkatakan itu merupakan duit kenduri bersama bekas isteri yang telah pun diselesaikan.

“Sebenarnya kejadian ni tak perlu nak disebut pun, bila bercerai ada satu tuntutan yang boleh dibuat dan dibincangkan masa perbicaraan tapi keadaan itu tidak berlaku.

“Saya tak pernah berhutang dengan orang, duit tu adalah duit kenduri dan bagi saya dah selesai semua benda. Benda boleh bincang, WhatsApp terakhir daripada dia pun mengenai motor dan tak ada mesej pun tentang hutang.

“Motor pun dipulangkan dalam mesej yang cantik dan baru. Saya tak terasa apa pun tentang kenyatan tu,” katanya menerusi temu bual bersama sebuah program hiburan baru-baru ini.

Dalam pada itu, Cat turut mengakui dia berasa terkejut apabila timbul spekulasi melibatkan bekas isterinya.

“Saya terkejut bila nama saya terkait berhutang dengan bekas isteri. Boleh saja WhatsApp tak perlu nak berangin,” ujarnya lagi.

Untuk rekod, Cat Farish pernah berkahwin dengan bekas isterinya iaitu Suriani pada 20 November 2020 namun pasangan itu bercerai pada awal tahun ini.

Walaubagaimanapun, hasil perkongsian hidup mereka tidak dikurniakan cahaya mata. - Gempak