KUMPULAN Nama yang mewakili Malaysia ke pentas akhir Asia’s Got Talent musim ketiga (AGT3) gembira dan bersyukur mendengar respon yang positif dari pihak juri.

Selepas selesai berentap di pentas akhir, penerbit muzik antarabangsa terkemuka, David Foster meletakkan Nama sebagai calon 'favorite' untuk memenangi program tersebut.


David juga merasakan Nama merupakan calon terdekat yang boleh bekerjasama jika diberi peluang dan menyifatkan kumpulan vokal wanita itu boleh digilap lagi serta dia boleh membantu mereka.

"Sejujurnya, kami sangat bersyukur dan gembira bila mendengar respon terbabit. Kami rasa teruja!

"Kalau betul kami boleh bekerjasama dengan David, ia ibarat mimpi menjadi nyata. Kami menyifatkan peluang itu sebagai sesuatu yang sangat besar dan pastinya kami tidak akan melepaskannya," kata Nur Fazrina Mohd Ani mewakili Nama ketika dihubungi Gempak.

Turut dianggotai oleh Noor Syamimi Makhetar, Norfazira Malik dan Nur Farahida Dolhadi, Nama mengakui mereka sangat berbangga kerana dapat membawa nama Malaysia di persada antarabangsa.

"Kami membawa harapan rakyat Malaysia dan kami sangat berbangga dengan perkara itu. Dalam masa yang sama, kami rasa tertekan juga kerana kami menggalas tanggungjawab yang berat.

"Kami sudah memberikan persembahan sehabis baik dan enggan melepaskan batuk di tangga. Kami mahu rakyat Malaysia bangga dan kami memberikan sepenuh hati kami.

"Kami berharap semua rakyat Malaysia dan peminat AGT3 dapat mengundi Nama dan kami berkemungkinan menjadi wakil Malaysia pertama yang memenangu AGT," kata Fazrina lagi.

BACA: Kumpulan Nama sedia jadi trendsetter - David Foster


Selain nama, seorang lagi wakil Malaysia, Yaashwin Sarawanan berjaya ke peringkat akhir AGT3 dengan menonjolkan bakat mengira dan diberi gelaran 'Human Calculator'.


Keputusan pertandingan akhir bakal diketahui pada Khamis ini, 11 April 2019.

AGT3 menawarkan hadiah wang tunai sebanyak AS$100,000 (RM408,151) kepada pemenang utama.

Keputusan pusingan akhir AGT3 bakal bersiaran di saluran AXN HD (Astro 721) dan AXN (Astro 701) bermula jam 8.30 malam.