PESOHOR sensasi dunia, Madonna dilaporkan menggarap naskhah atau biopik mengenai dirinya sendiri.

Menurut Madonna, dia tidak membenarkan sutradara lain mengarahkan biopik mengenainya kerana berasa kehidupan yang dilaluinya terlalu luar biasa.

Dia juga mengaku kerana hidupnya yang terlalu popular dan terkenal membuatkan ia ‘sukar’ difahami atau disampaikan dengan baik oleh orang lain.

“Saya mempunyai kehidupan yang amat luar biasa. Jadi saya perlu menghasilkan filem yang lebih luar biasa,” katanya seperti dilaporkan Marca.com.

Penghibur berusia 63 tahun itu juga mengatakan ramai yang ingin menggarap biopik kehidupannya.

“Ramai yang mahu membuat biopik saya. Kebanyakannya lelaki yang prejudis.

“Jadi sebagai langkah berjaga-jaga, saya ambil keputusan tak akan ada yang akan membuat kisah hidup saya kecuali saya sendiri!” tegasnya lagi.

Sebelum ini, Madonna memberitahu Associated Press proses pembikinan biopik tersebut berjalan dengan agak ‘gila’.

“Saya dalam proses menulis dan baru memutuskan bahagian cerita yang mana untuk saya tulis dan karakter yang mahu dipersembahkan.

“Ia memang sebuah proses yang panjang, tetapi menjadi terapi yang menyenangkan,” jelasnya.

Biopik tersebut dijangka mengangkat kisah dari zaman awal pembabitan pemilik nama sebenar Madonna Louise Ciccone dan turun naik kariernya sehingga diberi jolokan Queen of Pop.

Projek tersebut akan ditulis bersama Diablo Cody (Juno). Amy Pascal, yang sebelumnya terlibat dalam Ghostbusters dan Little Women, dilaporkan akan menjadi penerbit.

Sementara itu, Julia Garner dilaporkan mendapatkan tawaran untuk memerankan Madonna dalam biopik tersebut, namun masih belum ada kenyataan rasmi mengenainya.

Artikel asal disiarkan di Gempak.