PELAKON Fasha Sandha memberitahu dia bakal menjalani pembedahan bagi membuang darah beku di dalam mata bahagian kirinya.

Kata Fasha, buat masa ini penglihatannya masih tidak jelas akibat kecederaan yang dialami ketika menjalani penggambaran baru-baru ini.

"Selepas ini ada rawatan susulan di mana mungkin saya kena menjalani pembedahan. Bengkak di bahagian luar sudah surut tapi di bahagian dalam, tulang patah jadi ada darah beku di dalam. Jadi saya tunggu masa yang sesuai untuk menjalani pembedahan. 

“Saya akui memang tak selesa langsung sebab darah beku masih ada di dalam mata saya jadi penglihatan mata kiri saya tak jelas. Bila masalah mata ia juga berkait dengan kepala.

“Jadi kalau nak kerja saya kena dapat izin doktor dulu,” katanya kepada Gempak.

Fasha ditemui ketika Tonton Anugerah Drama Sangat (TADS) 2023, yang berlangsung di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), malam ini.

Fasha yang hadir memakai kaca mata hitam ditemani adiknya, Elisya Sandha.

“Alhamdulillah, adik saya teman sebab suami tak dapat teman saya. Walaupun mata kiri saya belum sembuh sepenuhnya tapi saya tetap datang atas tanggungjawab saya pada produksi, lebih-lebih lagi ini adalah komitmen saya,” katanya lagi.

Terdahulu, Fasha cedera di bahagian mata sebelah kiri ketika menjalani penggambaran telefilem Anak Tuan bersama Azhan Rani di Johor Bahru, Johor.

Fasha berkongsi perkara itu menerusi klip video kemalangan kecil yang dimuat naik di laman Instagram (IG) miliknya.

Melalui paparan rakaman video itu, Fasha dilihat ditolak pelakon gandingan, Azhan Rani sehingga kepala dan matanya terkena pada bucu katil secara tidak sengaja. Fasha dilihat meraung kerana menahan kesakitan daripada kecederaan dialami.

* Artikel asal disiarkan di Gempak.