Diadaptasi daripada novel popular bertajuk Petrichor, Astro Ria tampil mempersembahkan karya terbaharu menerusi slot MegaDrama berjudul, My Famous Ex-Boyfriend.

My Famous Ex-Boyfriend merupakan drama yang menggambarkan kesan buruk buli siber iaitu salah satu isu sosial kerap berlaku dalam kalangan masyarakat kita terutamanya golongan muda dikenali sebagai ‘digital natives’.

Menurut Ketua Saluran Astro Ria, Norzeha Mohd Salleh, naratif drama ini mempertengahkan tekanan yang dihadapi mangsa siber buli terutamanya orang muda.

“Isu sosial semasa seperti buli siber ini lebih banyak berlaku pada zaman sekarang di mana rakyat malaysia lebih selesa meluahkan semuanya di sosial media berbanding secara bersemuka.

“Lantas drama rantaian ini amat relevan untuk penonton-penonton bahkan masyarakat umum yang berkemungkinan terkesan dengan isu yang dipaparkan.

“Ini juga merupakan satu langkah untuk menyebarkan kesedaran tentang buli siber dan dikuatkan dengan pemilihan barisan pelakonnya yang datang daripada latar belakang yang berbeza.

“Selain itu, plot utamanya yang menerokai first love ketika di usia remaja serta perasaan suka duka yang dirasai selepas itu merupakan satu genre yang mempunyai daya tarikan tersendiri.

“Penceritaan sebegini amatlah popular di mana-mana sahaja. Lebih-lebih lagi dengan gandingan baharu Qasrina Karim dan Hael Husaini.

“Para peminat Hael Husaini juga pasti akan teruja untuk menyaksikan lakonannya buat pertama kali di kaca TV.

“Kami berharap para penonton terhibur dengan penceritaan setiap watak sekaligus mengambil ikhtibar daripada pengajaran-pengajaran yang terselit”, katanya.

Dalam pada itu, di media sosial juga rata-rata peminat drama sudah menyatakan rasa tidak sabar untuk menonton siri ini.

Drama arahan Hadith Omar ini dibintangi oleh barisan pelakon dan penyanyi terkenal tempatan seperti Qasrina Karim, Hael Husaini, Nadhir Nasar dan juga pempengaruh, Cupcake Aishah.

Saksikan My famous Ex-Boyfriend bermula 23 Oktober, Isnin hingga Khamis, jam 10.00 malam di Astro Ria (saluran 104).

Rancangan ini turut boleh distrim menerusi On Demand di Astro Box dan aplikasi Astro GO.

Ia juga akan ditayangkan di sooka menerusi pelan langganan mudah alih pelan Sports & Entertainment serendah RM1.15 sehari, tanpa kontrak.

Alami pengalaman Astro Baharu. Strim tanpa gangguan hujan dengan Astro Ultra Box.

Untuk melanggan Pek Primary, WhatsApp “NAK ASTRO” ke 03-9543 3838.


Sinopsis:

Drama rantaian ini mengisahkan kehidupan Sameera (Qasrina) yang bertemu dengan Ishaak (Hael) ketika remaja dan saling jatuh cinta sebelum Ishaak ditawarkan untuk menjadi seorang artis popular dengan nama Haque Zuhal.

Populariti Haque mengakibatkan keretakan hubungan mereka sehingga membuat kehidupan Sameera penuh dengan cabaran dan rintangan yang diterima oleh pengikut-pengikut sosial media.

Sukar buat Sameera untuk melupakan cinta pertamanya sehingga dia bertemu dengan Jamie (Nadhir) yang berkongsi peristiwa silam yang sama. - Gempak