ISTERI pelakon Hafidz Roshdi, Nurul Shuhada Mat Shukri hari ini mendakwa tidak lagi boleh berdiam dan rasa telah dikhianati termasuk isu perkahwinan Hafidz yang berlaku di luar pengetahuannya.

Melalui catatan terbaharu di laman Instagramnya, Nurul menjelaskan, keluarga Hafidz juga telah membenarkan perkahwinan tersebut tanpa izinnya.

"Saya terasa seorang diri dan hadirnya pihak lain yang menjadi orang ketiga dalam kehidupan kami. Kebiasaannya pada peringkat awal, saya sebagai wanita menjadi marah, geram, keliru memikirkan pelbagai hal. Saya kecewa. Saya sedih.

"Saya memikirkan nasib saya dan anak-anak. Mampukah kami meneruskan kehidupan sebagai suri rumah dan bangkit untuk membela saya dan anak-anak. Apakah kemungkinan akan datang?," jelasnya.


Terdahulu, Hafidz menuntut permohonan maaf secara terbuka daripada Nurul Shuhada yang didakwa memuat naik hantaran berunsur fitnah pada 5 Mac lalu di Instagram.

Dalam satu surat terbuka yang dimuat naik ke media sosial, Hafidz berkata selama ini dia mengambil pendekatan berdiam diri kerana tidak mahu mengeruhkan keadaan dan mahu menyelesaikan isu rumah tangga mereka secara baik.

BACA: Dakwa keluarga difitnah, Hafidz Roshdi beri tempoh 48 jam untuk isteri mohon maaf

BACA: 
"Shu sayang Akak sampai syurga" - Menitik air mata Bella Astillah lihat Shuhada menangis

Dalam pada itu, kata Nurul Shuhada, kenyataannya yang dimuat naik di media sosial adalah demi melindungi dirinya dan anak-anak.

Pada 2 Mac lalu, Nurul Shuhada membuat laporan di Balai Polis Jinjang, di sini, mendakwa ditumbuk Hafidz beberapa kali sehingga mengalami kecederaan pada bahagian mata.

Semalam, Ketua Polis Selangor, Hussein Omar Khan mengesahkan pelakon berusia 29 tahun itu akan dituduh mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan di Mahkamah Kuala Kubu Bharu, 13 Mac ini, berhubung kesalahan menumbuk isterinya di kawasan Rehat dan Rawat (R&R) di Sungai Buloh.

Kemelut rumah tangga Hafidz mula diperkatakan ramai apabila Nurul Shuhada mendedahkan suaminya mempunyai hubungan dengan wanita bernama Athira Yuhada.