Jika sebelum ini, lagu 'I Am Me' dan 'Lavida Raya' berjaya menarik perhatian umum, jutawan kosmetik terkenal Datuk Seri Vida kini kembali dengan buah tangan terbaharunya sempena Piala Dunia 2018.

Minat mendalam terhadap dunia bola sepak dan nyanyian, Vida atau nama sebenarnya Datuk Seri Dr Hasmiza Othman tampil dengan lagu berentak reggae iaitu 'Lavida Go Bola'.

Lagu itu, yang dinyanykan Vida bersama-sama anaknya yang dikenali dengan nama Cik B dan penyanyi Mimi Fly, siap sepenuhnya seminggu sebelum sambutan Aildilfitri.

"Ia hasil ciptaan dan lirik oleh Cat Farish, Illegal, Mimi Fly dan Mohd Hilmi," katanya pada sidang media sempena pelancaran lagu berkenaan di Movie Animation Park Studios (MAPS) di sini, pada Jumaat.

Vida berkata lagu itu hanya mengambil masa empat hari untuk disiapkan termasuk pembikinan muzik videonya.

"Saya memilih genre reggae supaya lagu ini dapat menceriakan musim bola sepak ketika ini dan saya mahu orang ramai 'enjoy' mendengar lagu berentak rancak yang sudah sebati dengan diri saya," katanya.

Vida berkata meskipun kos pembikinan muzik video lagu itu tidak semahal single pertamanya namun, ia sangat istimewa kerana lokasi penggambaran itu dilakukan di Stadium Perak dan di kediamannya sendiri di sini.

Lagu itu telah dimuat naik di Youtube bermula hari ini dan sehingga kini, video berkenaan sudah menerima lebih 7,000 tontonan.

"Saya akan terus berkarya selepas ini walaupun suara saya tidaklah sesedap mana... saya tidak akan sekali-kali menjadikan itu sebagai kelemahan kerana selagi orang ramai masih mahu menerima karya saya, mengapa tidak saya teruskan," katanya.

Sementara itu, Cat Farish berkata Vida begitu teliti dengan pemilihan genre dan lirik lagu tersebut walaupun ia tidak jauh berbeza dengan dua lagu nyanyian Vida sebelum ini.

"Datuk Seri Vida sudah tahu apa yang diingininya... beliau mahu lagu yang ringkas, tidak meleret seterusnya mampu menarik orang ramai untuk mendengar. Jadi, saya kena sediakan segera dan hantar (lagu) kepadanya sehingga beliau berpuas hati," katanya.

-- BERNAMA