KUALA LUMPUR: Menjelang konsert ‘NurKasih’ pada Ahad ini, anggota kumpulan Slam, Zamani memaklumkan menjalani latihan sepanjang lapan jam setiap hari bagi memastikan dapat memberikan persembahan terbaik.

Zamani ketika dihubungi Astro AWANI memberitahu, kesihatan fizikalnya juga berada pada tahap yang baik namun perasaan gentar itu tetap ada meskipun sudah bertapak lebih tiga dekad dalam industri muzik.

"Persiapan berjalan lancar. Sejak beberapa bulan ini saya dan anggota Slam lain gigih berlatih di studio di Ukay Perdana. Daripada tengah hari sampai ke sebelum Maghrib, kami berlatih bersama.

"Alhamdulillah, setakat ini, keadaan fizikal saya berada di tahap baik dan saya berharap terus kekal menjelang malam konsert nanti. Namun, tidak dinafikan perasaan risau itu tetap ada dan apa yang boleh saya lakukan ketika ini adalah jaga kesihatan dan suara setiap hari.

"Saya juga kerap berlatih vokal di rumah antaranya menggunakan aplikasi Smule. Ini bagi memastikan suara berada dalam keadaan bersedia," katanya.

Bakal mempersembahkan sehingga 20 buah lagu, Zaman memaklumkan konsert Slam Nur Kasih diilhamkan daripada salah sebuah lagu popular mereka berjudul Nur Kasih.

"Nur Kasih membawa maksud curahan kasih sayang kami kepada peminat yang menyokong selama ini serta memberikan Nur (cahaya) kepada kami.

"Kami akan pastikan persembahan yang ditampilkan memuaskan hati semua penonton yang datang Ahad ini," katanya.

Konsert Slam Nurkasih yang bakal berlangsung pada pukul 8.30 malam di Zepp Kuala Lumpur, 6 Ogos ini dianjurkan oleh AV Group & WMD Event, manakala Belbis selaku rakan produksi bersama Mewah Event Management (MEM) yang bertindak sebagai rakan strategik.

Penonton bukan sahaja berpeluang menyaksikan persembahan hebat selama lebih dua jam, malah berpeluang memenangi pelbagai hadiah menarik, antaranya empat buah gitar (dua elektrik, dua akustik) yang ditaja khas oleh PBH MUSIC Sdn Bhd.

Tiket-tiket yang ditawarkan bermula dari RM198 sehingga RM5000. Untuk keterangan lanjut peminat boleh menghubungi Illaso ticket 03-21706333 atau layari https://ilassotickets.com/event/konsert-slam-nurkasih/.