KUALA LUMPUR:Sebanyak 38 kawasan di Sabak Bernam, Selangor bakal mengalami gangguan bekalan air berjadual pada 16 Disember ini.

Gangguan tersebut bermula jam 10 pagi hari Rabu 16 Disember ini dan dijangka pulih sepenuhnya pada jam 2 pagi, keesokan harinya.

Ketua Komunikasi Korporat Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor) Elina Baseri berkata, ia susulan kerja-kerja penggantian enam unit injap di Jalan Besar Belia, Sungai Panjang dan pemasangan seunit injap baharu di Parit 13, Sungai Panjang pada waktu berkenaan.

Menurutnya, pelaksanaan kerja-kerja penggantian injap di paip agihan itu akan membolehkan sistem pengagihan bekalan air sentiasa berada dalam keadaan optimum.

"Pelaksanaan kerja-kerja ini akan membolehkan sistem pengagihan bekalan air sentiasa berada dalam keadaan optimum. Penambahbaikan infrastruktur injap ini juga adalah sebahagian usaha Air Selangor dalam meningkatkan pengalaman perkhidmatan terbaik demi keselesaan para pengguna di masa hadapan,” katanya dalam kenyataan pada Jumaat.

Sehubungan itu, Air Selangor menasihatkan para pengguna yang terjejas untuk menyimpan bekalan air secukupnya dan menggunakan air secara berhemat sepanjang tempoh gangguan bekalan air berjadual itu.

Untuk maklumat lanjut, orang ramai boleh melayari laman sesawang Air Selangor di www.airselangor.com atau rujuk kesemua saluran komunikasi rasmi syarikat itu seperti aplikasi Air Selangor, Facebook, Instagram dan Twitter, atau hubungi Pusat Perhubungan Air Selangor di talian 15300.

Kawasan yang terjejas