Sambutan hari Deepavali buat sebuah keluarga bertukar tragedi apabila seorang lelaki yang disyaki dalam keadaan mabuk membunuh abangnya dengan serpihan kaca pinggan pecah ketika bergaduh di rumah keluarga mereka dekat Jalan Permai, Padang Rengas pada malam Sabtu.

Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar Asisten Komisioner Ahmad Termizi Abd Haq berkata, mangsa, K. Gopal, 42 maut di tempat kejadian ekoran kecederaan di tengkuk dan kening kiri selepas adiknya membaling objek berkenaan ketika mereka berdua berperang mulut.

Menurut beliau, dalam kejadian jam 9.30 malam itu, suspek yang sedang makan di ruang tamu mendakwa telah ditampar oleh abangnya sehingga menyebabkan pinggan kaca yang dipegangnya terjatuh dan pecah.

“Suspek kemudiannya bertindak membaling serpihan pinggan tersebut ke arah abangnya itu menyebabkan kecederaan di tengkuk dan leher..ketika pihak perubatan datang mereka sahkan si abang telah mati.

“Kedua-dua mereka bekerja sebagai kelindan lori,” katanya pada satu sidang media khas di pekarangan bilik forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun, di sini pada Ahad.

Tambah beliau, ketika kejadian enam anggota keluarga termasuk ibu, adik perempuan dan lelaki serta adik ipar mangsa berada di dalam rumah berkenaan.

“Ahli keluarga mengatakan adik beradik ini memang duduk serumah dengan ibu mereka dan memang sering bergaduh cuma tak sangka sehingga ke tahap ini," ujarnya.

Beliau turut memberitahu suspek telah direman selama lima hari dan kes akan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.