KUALA LUMPUR: Pusat pemindahan sementara (PPS) terakhir di Pahang yang menempatkan 22 orang daripada lima keluarga di Rompin telah ditutup, manakala di Terengganu jumlah mangsa tengah hari ini tidak berubah.

Menurut laporan terkini Pusat Kawalan Bencana Negara, Agensi Pengurusan Bencana Negara (NADMA), jumlah mangsa di Terengganu kekal 473 orang daripada 157 keluarga di dua PPS di Dungun.

Sementara itu, tinjauan situasi di Stesen Telemetri Jabatan Pengairan dan Saliran (JPS) mendapati paras air beberapa sungai di Johor, Kedah, Pahang, Perlis, Sabah dan Terengganu berada pada tahap bahaya.

Sungai terlibat ialah Sungai Johor di Kota Tinggi, Sungai Kedah di Kota Setar (Kedah), Sungai Pahang di Bera serta Cameron Highlands dan Sungai Rompin, Rompin di Pahang, Sungai Arau (Perlis), Sungai Kinabatangan (Sabah), dan Sungai Terengganu di Hulu Terengganu (Terengganu).

NADMA turut memaklumkan 18 jalan ditutup akibat banjir, jambatan rosak serta jalan dan cerun runtuh antaranya Jalan Petri Jaya di Kota Tinggi, Jalan Sungai Lembing di Kuantan, Pahang dan Jalan Sungai Sok - Chucuh Puteri di Kuala Krai, Kelantan.

-- BERNAMA