KUALA LUMPUR: Sebanyak tujuh kluster baharu direkodkan hari ini membabitkan negeri Johor, Pulau Pinang, Sabah, Sarawak, Selangor dan Kuala Lumpur.

Berikut adalah perincian kluster-kluster terbabit.

Sungai Kluang Satu

Kluster tempat kerja ini melibatkan daerah Barat Daya, Timur Laut, Seberang Perai Utara, Seberang Perai Tengah, dan Seberang Perai Selatan di Pulau Pinang.

Kes positif: 79

Jalan Ismail Sultan

Kluster tempat kerja ini melibatkan daerah Johor Bahru di Johor. Kluster ini melibatkan pekerja-pekerja sebuah pasaraya yang terletak di Jalan Ismail Sultan, Gelang Patah, Johor Bahru.

Kes positif: 36

Batu Lima Jalan Sibuga

Kluster tempat kerja ini melibatkan daerah Sandakan, Sabah. Kluster ini melibatkan pelajar-pelajar dan kakitangan sebuah pusat pendidikan yang terletak di Batu 5, Jalan Sibuga, Sandakan.

Kes positif: 8

Taman Bukit Pantai

Kluster tempat kerja ini melibatkan daerah Lembah Pantai di Wilayah Persekutuan  Kuala Lumpur dan daerah Petaling di Selangor. Kluster ini melibatkan pelajar-pelajar di sebuah pusat pendidikan yang terletak di Taman Bukit Pantai, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Kes positif: 20

Sungai Gemuan

Kluster komuniti ini melibatkan daerah Meradong di Sarawak. Kluster ini melibatkan sebuah komuniti di Sungai Gemuan, Meradong.

Kes positif: 39

Disso

Kluster komuniti ini melibatkan daerah Saratok di Sarawak. Nama kluster merujuk kepada lokaliti penularan kes-kes dilaporkan berlaku iaitu di Jalan Disso, Saratok.

Kes positif: 24

Sim-Sim

Kluster komuniti ini melibatkan daerah Sandakan di Sabah. Kluster ini melibatkan sebuah komuniti di Jalan Buli Sim Sim, Sandakan.

Kes positif: 15