DIREKA seiring dengan perubahan gaya hidup terkini, model terbaharu Galaxy S21 dilancarkan Samsung baru-baru ini sarat dengan kemajuan inovasi yang mencipta momen dalam kehidupan anda.

Peranti kelas perdana yang hadir dalam tiga variasi berbeza Galaxy S21 5G, Galaxy S21+ 5G dan Galaxy S21 Ultra 5G ini debut bersama rekaan ikonik, epik gred pro kamera untuk pengguna pelbagai peringkat kemahiran serta prestasi pemprosesan paling termaju bagi siri Galaxy.

“Kita hidup dalam dunia mobil pertama dan ramai daripada kita bekerja secara non tradisional (remotely) serta meluangkan lebih banyak masa di rumah.

“Justeru itu, kami ingin membangunkan pengalaman peranti pintar yang memenuhi permintaan luas multimedia dan padan dengan perubahan rutin pengguna,” kata Presiden dan Ketua Komunikasi Perniagaan Samsung Electronics Co Ltd., TM Roh.

Lebih sedekad siri Galaxy S mempelopori penawaran pengalaman peranti perdana terbaik kepada pengguna, khusunya ketika ini rata-rata bergantung kepada telefon pintar mereka untuk tujuan ekspresi, kesambungan dan hiburan.

BACA: Samsung | Siri Galaxy S21 5G ungguli pasaran peranti pintar

Legasi terbaharu Galaxy S21 kali ini terus menyediakan pengalaman peranti perdana yang premium dan menjadikan hari-hari anda lebih epik bersama ciri-ciri terbaik dimuatkan dalam siri ini!.

Kamera memukau
Galaxy S21 Ultra 5G dilengkapi kamera berdefinisi tinggi dengan sensor 108 megapiksel (MP) yang mampu menghasilkan gambar berkualiti, jelas dan mengagumkan.

Ia mampu merakam 12 bit foto HDR dengan 64 kali lebih kuasa data warna dan tiga kali lebih julat dinamik yang luas.

Model S21 Ultra 5G menggunakan paparan 6.8 inci edge QHD dipertingkatkan dengan paparan Dynamic AMOLED bersama resolusi 3,200x1,440.

Buat pertama kalinya dalam siri Galaxy, model Galaxy S21 Ultra 5G hadir dengan fungsi rakaman video 4K 60 bingkai sesaat (fps), bertindak untuk pelbagai sudut kamera sama ada ultra lebar, lebar, tele, atau hadapan.

Pengguna boleh mengambil tangkap layar (screen shot) daripada rakaman video berdefinisi 4K dan mendapat hasil gambar pada kualiti 33MP.

Siri Galaxy S21 turut dikuasakan dengan ciri kecerdasan buatan (AI) pada kamera dibangunkannya. Menerusinya, pengguna mampu menghasilkan gambar potret setanding fotografi profesional di studio.

Ciri dengan fungsi AI Face Restoration, Face Retouch dan Selfie Color Tone mampu menghilangkan cela wajah selain tetap mengekalkan tona dan tekstur asal kulit. Ia menjadikan swafoto tampak semula jadi.

Pengguna pada masa sama turut boleh memanfaatkan fungsi Portrait Lighting Effect seperti semula jadi, mono dan latar belakang untuk hasil gambar lebih memukau.

Kemasan dengan sleek kontur pada bahagian kamera memberi kesan yang menarik selain ia kelihatan sepadan dengan bingkai peranti.

Zum dan rakam gambar waktu malam dengan lebih jelas
Dalam pada itu, model ini turut dilengkapkan dengan sistem lensa dual zum bersama kelebihan 100 kali zoom serta teknologi fokus automatik laser AF dan dual piksel AF. Ia sekali gus membolehkan hasil zum yang lebih tepat serta jelas.

Bagi meminimumkan kesan kabur, peranti ini dikuasakan dengan teknologi zum resolusi super AI.

Mod Advanced Night mampu menghasilkan gambar malam anda lebih jelas selain kesan bintik (grain) yang minimum.

Kurang pencahayaan ketika mengambil gambar waktu malam, tidak perlu lagi bimbang kerana sensor pencahayaan malam pada kamera Galaxy S21 Ultra 5G membolehkan anda merakan gambar lebih jelas meskipun ketika keadaan gelap.

Ia malah turut disertakan dengan mod Advanced Night bersama ciri gabungan multi bingkai lebih pantas. Ia sekali gus membuatkan gambar malam anda lebih jelas selain kesan bintik (grain) minimum.

Rekaan kontur ikonik
Samsung tidak pernah mengecewakan apabila menyentuh berkaitan aspek rekaan, malah peranti dibangunkan kali ini dicipta dengan gaya ikonik dan moden.

Kemasan dengan sleek kontur pada bahagian kamera memberi kesan yang menarik selain ia kelihatan sepadan dengan bingkai peranti.

Malah jika dibandingkan dengan model N20 Ultra, bahagian kamera Samsung Galaxy S21 kelihatan 30 peratus kurang menonjol dan menjadikannya tampak lebih langsing.

Hadir dalam pelbagai varian pilihan, siri Galaxy S21 5G menawarkan enam warna berbeza iaitu Phantom Silver, hitam, jingga, kelabu, putih dan merah jambu.

Perincian terhadap aspek spesifikasi bagi model S21 Ultra 5G, peranti ini menggunakan paparan 6.8 inci edge QHD dipertingkatkan dengan paparan Dynamic AMOLED bersama resolusi 3,200x1,440.

Prestasi kelajuan mengagumkan dan ekosistem lengkap
Siri Galaxy S21 dilengkapi dengan pemproses rekaan 5 nanometer (nm) 64 bit Octa-Core dengan frekuensi kelajuan 2.9 gigahertz (Ghz) + 2.8Ghz + 2.2Ghz.

Model ini akan menggunakan operasi sistem Android 11 dengan sokongan jaringan 5G NSA dan Sub6.

Peranti ini turut direka untuk digunakan bersama peranti Galaxy yang lain termasuk SmartThings Find. Ia merupakan alat yang boleh membantu pengguna mengesan dan mencari peranti Galaxy dengan cepat dan mudah meskipun ketika diluar talian (offline).

Galaxy Buds Pro dan Galaxy SmartTag melengkapkan lagi ekosistem siri Galaxy S21.

Pengguna kini boleh mengesan peranti tidak berhubung (non-connected) dengan ciri baharu Galaxy SmartTag Bluetooth Tracker. Hanya gantungkan SmartTag pada kunci, beg mahupun pada kolar haiwan peliharaan anda dan boleh gunakan SmartThings Find untuk mengesan lokasi mereka.

Selain SmartThings Find, siri tersebut juga hadir dengan Galaxy Buds Pro sebagai pelengkap di dalam ekosistem Galaxy terbaharu.

Menghargai peminat Galaxy S21
Promosi In-Store Launch Gift

Bagi menghargai peminat Samsung khususnya dalam mendapatkan siri terbaharu Galaxy S21 termasuk Galaxy S21 5G, Galaxy S21+ 5G dan Galaxy S21 Ultra 5G, jenama tersebut kini mengadakan kempen promosi In-Store Launch Gift kepada pembeli.

Pengguna akan mendapat Galaxy Fit2, Galaxy SmartTag dan Wireless Charger Trio dengan setiap pembelian siri Galaxy 5G daripada cawangan-cawangan yang terlibat.

Samsung kini mengadakan kempen promosi In-Store Launch Gift kepada pembeli.

Pelanggan boleh mendapatkannya di Samsung e-Store, pengendali telko termasuk Celcom, Digi, Maxis dan U Mobile, kedai perkakasan elektrik (Best Denki, Courts, Harvey Norman, Senheng, Urban Republic), semua cawangan Samsung Experience Store serta platform e-dagang Lazada dan Shopee.

Harga ditawarkan bagi siri Galaxy S21 5G bermula RM3,699 untuk Galaxy S21 5G (256GB), RM4,299 untuk Galaxy S21+ 5G (256GB), RM5,299 untuk Galaxy S21 Ultra 5G (256GB) dan RM5,899 untuk Galaxy S21 Ultra 5G (512GB).

Dengan segala kecanggihan spesifikasi disediakan, harga ditawarkan adalah sangat berbaloi!.

Sila layari laman web Samsung, https://www.samsung.com/my/smartphones/galaxy-s21-ultra-5g/ bagi maklumat lanjut dan membuat pembelian.


*Artikel ini adalah kandungan berbayar