BUKIT MERTAJAM: Polis sudah mengambil keterangan wanita yang terlibat dalam kes bunuh seorang lelaki yang maut ditetak dalam kejadian pergaduhan di medan selera di Kampung Baru, Bukit Mertajam.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT) Asisten Komisioner Shafee Abd Samad berkata, keterangan wanita itu diambil bagi membantu siasatan kematian seorang lelaki dalam pergaduhan tersebut.

Selain wanita itu, polis turut mengambil keterangan ahli keluarga mangsa.

Shafee berkata, polis masih mengesan empat suspek yang kini melarikan diri selepas insiden pergaduhan yang meragut nyawa lelaki berusia 35 tahun tersebut.

"Polis sudah mengenal pasti identiti keempat-empat suspek yang melarikan diri sejak malam kejadian, mereka ini saling mengenali antara satu sama lain dengan mangsa yang maut.

"Kita percaya mereka masih bersembunyi  di negeri ini, usaha mengesan dan menangkap mereka sedang giat dilakukan," katanya.

“Setakat ini, punca kejadian serta punca berlakunya pergaduhan antara mereka masih dalam siasatan,” katanya ketika dihubungi pada Rabu.

Mengulas lanjut, Shafee berkata, laporan bedah siasat mendapati mangsa meninggal dunia disebabkan kecederaan parah akibat ditikam, dikelar dan ditetak seluruh badan.

Dalam masa sama, Shafee meminta kerjasama orang awam yang menyaksikan kejadian untuk tampil membantu siasatan dengan terus menghubungi Pegawai Penyiasat Asisten Superintendan Ahmad Shahir Adnan di talian 019-9517045 atau 04-5382222.

Pada Sabtu, seorang lelaki maut dipercayai ditikam dan ditetak dalam pergaduhan membabitkan sekumpulan individu termasuk seorang wanita dalam kejadian berhampiran medan selera di Kampung Baru, Bukit Mertajam, Pulau Pinang.

Dalam kejadian kira-kira jam 8 malam itu, lelaki berusia 30-an berkenaan dikejarkan ke Hospital Bukit Mertajam (HBM) oleh orang awam untuk rawatan namun disahkan meninggal dunia. Kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Terdahulu, tular tiga buah video berdurasi lima, tujuh dan 10 saat yang memaparkan kejadian pergaduhan menggunakan senjata tajam.

Dalam video itu, kelihatan seorang wanita didapati memegang senjata tajam dipercayai parang dengan terdapat mangsa yang parah terbaring di atas jalan dan berlumuran darah.