SEREMBAN: Seramai 575,278 atau 70.6 peratus daripada populasi penduduk Negeri Sembilan yang berusia 18 tahun ke atas telah melengkapkan kedua-dua dos suntikan vaksin COVID-19 setakat ini.

Menteri Besar Negeri Sembilan Datuk Seri Aminuddin Harun berkata setakat ini, seramai 721,697 individu berusia 18 tahun ke atas atau 88.6 peratus juga sudah menerima dos pertama vaksin itu.

Beliau berkata kerajaan negeri telah memohon kepada Pasukan Petugas Khas Imunisasi COVID-19 (CITF) untuk meningkatkan bekalan dos diterima negeri itu, susulan bekalan vaksin yang diterima negeri itu berkurangan minggu ini berbanding biasa.

"Sama-samalah kita berdoa agar permohonan tersebut diluluskan bagi mewujudkan imuniti kelompok dengan kadar segera," katanya dalam catatan di Facebook malam tadi.

Dalam perkembangan lain, Aminuddin berkata seramai 2,363 pelajar daripada keluarga kurang berkemampuan menerima manfaat daripada Bantuan Anak Sekolah (BAS) dengan keseluruhan dana berjumlah RM1.3 juta diperuntukkan tahun ini.

-- BERNAMA