KUALA TERENGGANU: Seorang lelaki maut selepas dipercayai ditembak dalam kejadian di Kampung Pasir Tinggi, di sini, awal pagi Sabtu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner, Mohd Marzukhi Mohd Mokhtar berkata terdahulu pihaknya menerima maklumat berhubung kejadian itu kira-kira jam 2.30 pagi tadi.

Katanya, hasil maklumat awal mangsa ke lokasi kejadian bersama dua rakannya sebelum didatangi dua suspek yang dikatakan mahu berjumpa dengan mangsa untuk berbincang dan tidak lama selepas itu rakan mangsa terdengar bunyi letupan manakala suspek melarikan diri.

Berikutan itu, rakannya telah membantu mangsa yang terkena tembakan dengan membawanya ke klinik kesihatan yang berdekatan.

“Kita masih menunggu laporan bedah siasat untuk menentukan berapa das tembakan yang sebenarnya terkena pada mangsa.

“Kalau mengikut kepada keterangan yang ada sekarang ini mereka mendengar dua kali letupan, dan kita akan siasat,” jelas Mohd Marzukhi.

Menurut beliau, mangsa yang berusia awal 40-an itu disahkan meninggal dunia di Klinik Kesihatan Bukit Payung, Marang.

Mohd Marzukhi berkata punca sebenar kejadian masih dalam siasatan namun siasatan awal tidak menolak kemungkinan kejadian tembakan itu mempunyai kaitan dengan dadah.

Katanya, pihak polis sedang mengenal pasti suspek terlibat dan orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian dapat menghubungi mana-mana balai polis berhampiran.

Beliau berkata mayat mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) untuk dibedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.