KEPALA BATAS: Mayat lelaki yang dikhuatiri lemas selepas cuba melarikan diri ketika operasi polis di Kompleks Pasar Bisik Ikan Kuala Muda, di Penaga, Pulau Pinang ditemukan pada Khamis.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara, Asisten Komisioner Mohd Radzi Ahmad berkata, mayat lelaki berusia 37 tahun itu ditemui pada pukul 9.30 pagi di Pulau Sayak, Kedah.

Terdahulu, Jabatan Bomba dan Penyelamat Pulau Pinang dalam kenyataan memaklumkan, mayat lelaki berkenaan ditemui sepasukan anggota Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA) negeri.

"Mayat ditemui pada jam 9.30 pagi di Pulau Sayak dan dibawa naik ke darat sebelum diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya. Operasi ditamatkan pada jam 10.35 pagi," kata kenyataan tersebut.

Pada Rabu, Astro AWANI melaporkan seorang lelaki dikhuatiri lemas selepas dia bertindak melarikan diri dengan berenang di dalam laut berhampiran pasar di kawasan Pasar Bisik, Penaga di sini.

Lelaki itu bertindak  sedemikian kerana mahu melarikan diri dari sepasukan polis yang ketika itu mengadakan tugas rondaan cegah jenayah dan pematuhan prosedur operasi standard (SOP).

BACA: Dua lelaki dikhuatiri lemas semasa melarikan diri ketika operasi polis

Difahamkan terdapat tiga lagi lelaki yang turut melarikan diri namun mereka dilaporkan selamat.

Usaha mencari dan menyelamat (SAR) kemudian dilancarkan Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Pulau Pinang dengan kekuatan seramai 50 orang termasuk mendapat bantuan polis serta Agensi Pertahanan Awam Malaysia (APM).