KEPALA BATAS: Padah cuba melanggan perkhidmatan seks secara dalam talian, seorang lelaki berusia 30-an ditipu RM13,300 di sini, baru-baru ini.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Utara, Asisten Komisioner Noorzainy Mohd. Noor berkata, pekerja swasta tersebut dipercayai terpedaya selepas berkenalan dengan seorang wanita melalui aplikasi media sosial.

"Mangsa yang ingin mendapatkan perkhidmatan seks daripada wanita itu kemudian telah dihubungi oleh individu lain yang mendakwa ejen wanita itu.

"Dia diminta membuat pembayaran melalui tambah nilai kredit maya (permainan video dalam talian) Razer Gold di kedai serbaneka dan dijanjikan mendapat khidmat seks di sebuah kondominium di Raja Uda.

"Mangsa turut membuat pembelian Razer Gold secara berperingkat sehingga mencecah RM13,300 dan menyerahkan nombor pin tambah nilai kepada suspek.

"Bagaimanapun mangsa menyedari ditipu apabila suspek gagal dihubungi selepas dia membuat pembayaran tersebut" katanya dalam kenyataan pada Khamis.

Noorzainy berkata, mangsa membuat laporan polis pada Rabu dan kes  disiasat di bawah Seksyen 420 Kanun Keseksaan kerana menipu.