SEREMBAN: Seorang lelaki ditemukan mati dengan kesan luka pada rusuk kanan dipercayai ditikam di sebuah rumah apartmen di Taman Bukit Delima di sini, pada Isnin.

Mayat lelaki berusia 50-an dan bekerja sebagai penjual buah itu ditemui kira-kira jam 9.30 malam dalam keadaan terlentang di ruang tamu.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Nanda Maarof berkata, polis menerima maklumat kejadian daripada pengawal keselamatan apartmen terbabit yang memaklumkan terdapat kes kematian di situ.

"Sebaik sampai didapati satu mayat lelaki warga tempatan dalam keadaan terlentang dan terdapat beberapa kesan darah di beberapa lokasi dalam rumah.

"Terdapat juga seorang wanita di dalam rumah itu dalam keadaan kesedihan dan panik," katanya ketika ditemui di lokasi.

Menurutnya, pemeriksaan lanjut pada mayat berkenaan mendapati terdapat kesan luka pada rusuk kanan mangsa.

Jelasnya, polis turut menemui sebilah pisau pemotong sayur di bahagian dapur dipercayai senjata yang digunakan dalam kejadian tersebut.

"Siasatan juga mendapati wanita ini adalah warga Vietnam berusia 33 tahun dan dipercayai masuk ke negara ini pada Jun lalu. Bagaimanapun kami akan membuat semakan dengan pihak Jabatan Imigresen Malaysia.

"Daripada maklumat awal yang kami terima daripada penduduk, mereka memaklumkan terdengar pergaduhan antara mangsa dan tangisan wanita berkenaan kira-kira jam 9 malam," katanya.

Sementara itu katanya, wanita terbabit telah ditahan bagi membantu siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Tambahnya, polis masih mengesan saksi lain bagi membantu siasatan dan orang awam yang mempunyai maklumat diminta tampil menyalurkannya kepada polis. -Sinar Harian