Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Hutan Melintang, Perak, S. Kesavan akan menjelaskan isu surat keluar parti dalam satu sidang media yang akan diadakan di Wisma Keadilan, Ipoh, hari ini.

Kesevan dijangka akan menjelaskan mengenai surat keluar parti yang didakwa dihantar oleh beliau kepada speaker DUN Perak.

Dalam pada itu, Timbalan Pengerusi PKR Perak, Dr Lee Boon Chye ketika dihubungi Astro AWANI menjelaskan surat yang tersebar di media sosial itu adalah palsu.

Boon Chye menjelaskan kamera litar tertutup di pejabat speaker DUN Perak telah berjaya merakam seorang lelaki memasuki pejabat tersebut dan menyerahkan surat itu kepada kerani bertugas.

Namun kerani berkenaa tidak merekodkan maklumat individu yang menyerahkan surat tersebut.

Yang masih menjadi tanda tanya banyak pihak, apabila surat yang betarikh dua Januari itu hanya diterima oleh pejabat speaker DUN Perak pada Selasa.

Usaha Astro AWANI mendapatkan penjelasan daripada pejabat speaker DUN Perak sehingga kini masih lagi tidak berjaya.

Sebelum itu Biro Komunikasi PKR juga turut mengeluarkan kenyataan menafikan khabar angin yang tersebar di laman sosial sejak tengah hari.

Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil menjelaskan PKR telah mendapat penjelasan daripada S. Kesavan mengenai perkara tersebut.

"Setelah mendapat penjelasan daripada YB Kesavan, KEADILAN mengesahkan bahawa beliau tidak pernah menghantar surat tersebut dan tidak keluar parti.

"YB Kesavan juga dinasihatkan agar membuat laporan polis berkenaan surat palsu tersebut," katanya.

Beberapa pemimpin PKR juga menafikan berita S. Kesevan keluar parti. ADUN Teja, Chang Lih Kang menerusi akaun twitternya menafikan khabar angin tersebut.



Salinan surat tersebut yang diterima oleh pejabat Speaker pada Selasa, 4 Februari kini tersebar di dalam alam maya.

surat kesevan