KUALA LUMPUR:Pengacara dan pelakon popular, Sherry Alhad mengesahkan dirinya negatif COVID-19 hasil keputusan ujian saringan pertama yang dilakukan semalam. 

Dia ketika ini sedang menjalani kuarantin selama 14 hari di rumah susulan rakan artisnya, Alif Satar disahkan positif COVID-19. 

Sherry juga akan melakukan ujian COVID-19 kali kedua pada hari ke-10 atau ke12 kuarantin. 

"Alhamdulilah atas berkat doa kalian semua proses kuarantin masih dijalankan walaupun keputusannya negatif. Hari ke-10 atau ke-12 saya akan melakukan swab test yang kedua," katanya dalam status terbaharu yang dimuat naik di Instagramnya pada Isnin. 

BACA: Penyanyi Alif Satar positif COVID-19, mohon maaf atas kesulitan

BACA: Ibu, ayah Alif Satar juga disahkan positif COVID-19 - Pengurus

BACA: Rakan artis jalani ujian saringan COVID-19 selepas Alif Satar sah dijangkiti

BACA: Alif Satar positif COVID-19: Kemungkinan jangkitan di luar lokasi persembahan - Ismail Sabri

Sherry pada masa sama, mengucapkan terima kasih kepada pasukan barisan hadapan dan juga mereka yang mendoakan kesihatannya. 

"Terima kasih kepada doktor dan jururawat MSU Hospital yang menguruskan kami semalam. Kepada semua yang terlibat dalam #sfmm35 yang masih menunggu keputusan.

"Saya doakan supaya semuanya di permudahkan. Buat  Alif Satar kami doakan semoga alif serta keluarga cepat sembuh," ujarnya lagi. 

Pada Ahad, Alif Satar mengesahkan dirinya positif COVID-19 dan susulan itu keluarga dan kenalan artis itu diarahkan melakukan ujian saringan COVID-19 dan kuarantin. 

Sherry telah melakukan ujian COVID-19 di Hospital MSU Shah Alam dan sedan dikuarantin selama 14hari.