KUALA LUMPUR : Suami kepada wartawan hiburan yang meninggal dunia di London, Siti Nurhafiza Kamaruddin, mengucapkan terima kasih kepada semua pihak yang telah banyak membantu dan menziarahi mereka.

Mohd Roshdi Ramli menerusi satu hantaran di media sosialnya merakamkan penghargaan itu buat komuniti Islam yang berada di ibu negara Britain berkenaan, selain orang perseorangan yang memudahkan urusan mereka sekeluarga hingga selamat kembali ke tanah air.

"Dengan rasa rendah diri saya ingin merakamkan jutaan terima kasih kepada seluruh ahli keluarga, Menteri Komunikasi, YB Fahmi Fadzil, YB Syed Ahmad Syed Abdul Rahman (Altimet), Presiden Persatuan Wartawan dan Penulis Hiburan Malaysia (WHAM), Datuk Tengku Khalidah Tengku Bidin yang banyak membantu dan menziarahi kami," ujarnya.

Penghargaan itu antara lain turut disampaikannya buat Setiausaha Politik Perdana Menteri, Datuk Seri Shamsul Iskandar Md Akin, Datuk Zakri Jaafar dan seluruh kakitangan Pesuruhjaya Tinggi London, Prof. Madya Dr. Mohd Hanafi, seluruh kakitangan Education Malaysia London dan MAS Airlines.



Mohd Roshdi turut menyatakan rasa kerinduannya buat seluruh komuniti Malaysia dan Indonesia di London, selain menyampaikan rasa terima kasihnya kepada seluruh rakyat di Malaysia, terutamanya rakan-rakan terdekat yang membantu, menyumbang dan mendoakan kesejahteraan isterinya.

Industri kewartawanan tanah air berduka selepas dikejutkan dengan berita pemergian Allahyarham yang meninggal dunia di London ketika bercuti di sana akibat pendarahan otak.

Siti Nor Hafiza dilaporkan pengsan di Lapangan Terbang Antarabangsa Heathrow, London, sewaktu menunggu penerbangan pulang ke Malaysia selepas bercuti ke negara tersebut sejak pertengahan Disember lalu.

Allahyarham merupakan bekas pesakit kanser payudara namun sel barah berkenaan dikatakan kembali aktif selepas enam tahun disahkan bebas daripada penyakit tersebut.

Lebih memilukan, percutian yang dirancang ke London kali ini merupakan hajat terakhir Allahyarham bagi menunaikan janji bersama anak iaitu Riyadh Haziq, 10, dan Raisya Hannah, 8.