SHAH ALAM: Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah selamat tiba di tanah air selepas menjalani prosedur perubatan di London, United Kingdom.

Keberangkatan tiba baginda di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Sepang turut disertai Tengku Permaisuri Selangor, Tengku Permaisuri Norashikin.

Menteri Besar Selangor Datuk Seri Amirudin Shari yang turut berada di lapangan terbang bagi menyambut ketibaan baginda berdua dalam catatan di laman Facebooknya memaklumkan bahawa Sultan Selangor kelihatan sihat dan ceria.

"Syukur Alhamdulillah, urusan perubatan Tuanku Sultan Selangor berjalan dengan baik dan lancar. Baginda turut kelihatan sihat dan ceria.

"Patik dan sekalian rakyat sentiasa mendoakan agar Tuanku berdua dilanjutkan usia dalam kesihatan yang baik, kesejahteraan dan keafiyatan semoga Tuanku kekal qarar bersemayam di atas singgahsana takhta pemerintahan dengan penuh kebesaran, kedaulatan, dan kesejahteraan jua," kata Amirudin dalam hantaran itu.


Sultan Sharafuddin yang berangkat ke London, United Kingdom pada 28 Julai lepas selamat menjalani rawatan dan pembedahan Holmium Laser Enucleation of the Prostate (HoLEP) di sebuah hospital di ibu kota tersebut.

-- BERNAMA