KUALA LUMPUR: Bekas Menteri Kewangan, Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz mengambil peluang menjadi sukarelawan di Pusat Pemberian Vaksin di Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (PPV KLCC) pada Jumaat.

Katanya, sebelum ini beliau pernah terfikir untuk menyertai kerja amal itu, namun baru kini beliau mempunyai sedikit masa lapang untuk membantu petugas barisan hadapan.

Tengku Zafrul ditugaskan untuk membantu pengunjung yang terdiri daripada warga asing dan warga emas yang tidak berapa mahir dengan aplikasi mudah alih.

"Tugasan saya ialah untuk bantu pengunjung yang walk-in mendapatkan vaksinasi. Kebanyakan mereka warga asing dan warga emas yang tidak berapa mahir dengan aplikasi mudah alih, jadi kena tunjuk mereka cara register," ujarnya.

Selain itu, beliau juga ditugaskan membimbing pengunjung ke lorong dan laluan yang betul, sebelum mendapat vaksinasi mereka

Katanya, orang ramai boleh layari myvac.com.my untuk mengetahui lebih lanjut cara menjadi sukarelawan dan mendaftar sebagai sukarelawan.