KUALA LUMPUR: Suasana Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2023 bertukar sebak ketika Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail menyampaikan ucapan penggulungan mengenai jasa bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

Jelas Wan Rosdy yang juga Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Pahang, UMNO Pahang amat merindui pemimpin yang menjadi tulang belakang parti di peringkat negeri itu sebelum ini.

"Jujur dan ikhlas saya katakan. Ketika satu Malaysia menzahirkan rindu kepada Datuk Seri Najib, kami dari Pahang, 1,000 kali lebih rindu kepada susuk tubuh yang cukup berjasa ini.

"Suatu ketika, kami di Pahang, laksana patah perahu, kemudi hanyut. Kerana susuk tubuh inilah yang selama ini, sentiasa menjadi sumber kekuatan kepada kami," jelasnya.

Tambah Menteri Besar Pahang itu, UMNO Pahang tidak pernah melupakan jasa Najib dan sentiasa memperjuangkan nasib bekas Ahli Parlimen Pekan itu sehingga mendapat keadilan sewajarnya.

"Susuk tubuh inilah, yang acap masa menjadi sumber inspirasi buat kami. Susuk tubuh inilah yang setiap detik, menjadi sumber pencetus semangat buat kami.

"Kepada Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak... percaya dan yakinlah, bahawa kami sentiasa bersama Datuk Seri.

"Tatkala Datuk Seri berteleku di balik tirai besi, tatkala Datuk Seri dibelenggu sunyi dan sepi, tatkala Datuk Seri keseorangan tanpa sesiapa di sini, kami di sini sentiasa mengingati," katanya lagi.