ERIK ten Hag telah menggariskan visi Manchester United pada hari pertamanya dalam tugas dan memberi amaran kepada bintang kelab yang berprestasi rendah bahawa 'baik tidak cukup bagus'.

Pengendali berusia 52 tahun itu diumumkan sebagai pengganti pengurus sementara Ralf Rangnick bulan lalu dengan perjanjian tiga tahun dengan pilihan 12 bulan lagi.

Selepas membimbing Ajax merangkul kejuaraan Eredivisie ketiga dalam empat musim penuhnya sebagai pengurus, Ten Hag menamatkan kontraknya dengan gergasi Belanda itu awal untuk memulakan kerja dengan United lebih awal daripada jadual.

Ten Hag menyaksikan kekalahan 1-0 Ahad kepada Crystal Palace, yang memastikan United menduduki tempat keenam dalam Liga Perdana Inggeris dengan kutipan mata terendah mereka.

United tidak memenangi kejuaraan sejak musim terakhir Alex Ferguson pada 2012-13, walaupun mereka menamatkan sebagai naib juara di bawah kendalian Ole Gunnar Solskjaer pada kempen 2020-21.

Selepas kempen kelima tanpa sebarang trofi -- kemarau trofi terburuk mereka dalam 40 tahun -- Ten Hag memahami besarnya tugas di tangannya untuk mengubah nasib United.

“Pertama, kami mesti menerima keadaan semasa,” katanya kepada laman web United pada Isnin.

"Tetapi kita juga mesti tahu satu tahun lalu, kelab ini, pasukan ini berada di tempat kedua dalam Liga Perdana.

"Ada potensi dan kini terpulang kepada kita untuk mengeluarkannya. Ia satu proses, ia akan mengambil masa tetapi saya yakin kita akan sampai ke titik di mana kita memperoleh kejayaan.

"Kami perlu bekerja keras dan ia perlu berdasarkan falsafah dan strategi yang betul."

Dia menambah: "Saya mempunyai jangkaan yang tinggi daripada diri saya sendiri dan itu juga yang saya tuntut daripada skuad saya. Mereka perlu memberi kerjasama bersama dan mereka perlu memberikan setiap hari yang terbaik.

"Dan saya akan katakan, bagi saya, kebaikan tidak cukup baik. Kita perlu melakukan yang lebih baik."

Bertepatan dengan hari rasmi pertama Ten Haag bertanggungjawab, United turut mengesahkan pelantikan Mitchell van der Gaag dan Steve McClaren sebagai penolong jurulatih.

Hanya seminggu selepas mengendalikan Ajax buat kali terakhir, Ten Haag kini menikmati peluang untuk menguruskan salah satu kelab paling berprestij di dunia.

Ditanya mengapa dia begitu bersemangat untuk pergi ke Old Trafford, Ten Hag berkata: "Sebelum satu musim, anda perlu membuat persediaan dan apabila anda berada dalam kelab, saya akan katakan ia adalah proses yang berterusan.

"Anda bekerja pada musim depan dan anda masih berada dalam musim semasa, tetapi kami tidak mempunyai masa itu.

“Dan kini kami menutup musim dan saya akan datang untuk bertemu orang ramai dan melancarkan strategi, untuk menyediakan pramusim, menyediakan kakitangan dan menyediakan skuad.

"Pertama, kami berehat. Kami akan memulakan pramusim pada 27 Jun dan saya akan mendapatkan beberapa daripada skuad, [beberapa] pemain individu.

"Dalam posisi tertentu kami mahu memperbaharui skuad, tetapi seperti yang saya katakan, skuad ini berada di tempat kedua dalam liga setahun lalu, jadi ada potensi dan saya sangat tidak sabar untuk bekerjasama dengan skuad itu."