CHELSEA telah menjadi kelab terbaharu yang mengadakan perbincangan dengan Paris Saint-Germain (PSG) untuk mendapatkan Kylian Mbappe.

PSG sedang mencari cara untuk menjual Mbappe pada musim panas ini selepas pemain itu enggan melanjutkan tempoh kontraknya di Parc des Princes.

Kontrak semasa Mbappe akan tamat pada musim panas depan dan dia telah memutuskan untuk tidak melanjutkan tempoh setahun lagi bersama kelab itu menyebabkan dia boleh berpindah secara percuma.

PSG pula bertekad untuk tidak kehilangannya secara percuma di sebalik laporan yang menyatakan pemain itu telah bersetuju untuk menyertai Real Madrid apabila kontraknya tamat.

"Ini adalah kelab Perancis. Dia berkata dia tidak akan pergi secara percuma. Jika dia berubah fikiran hari ini, itu bukan salah saya. Kami tidak mahu kehilangan pemain terbaik di dunia secara percuma, itu sangat jelas," kata Presiden PSG, Nasser Al-Khelaifi.

Pasukan Liga Pro Saudi Al-Hilal sudah membuat tawaran perpindahan rekod dunia yang diterima oleh PSG, tetapi Mbappe enggan membuat rundingan dengan mereka.

Mirror Football secara eksklusif mendedahkan pada Ahad bahawa Liverpool kini sedang berbincang dengan PSG untuk menandatangani Mbappe secara pinjaman.

Perjanjian itu akan menyaksikan PSG meminjamkan sejumlah wang untuk Mbappe dan juga membolehkannya menyertai Real secara percuma pada musim panas depan.

Bagaimanapun, Daily Record kini melaporkan bahawa Chelsea sedang dalam rundingan untuk perpindahan tetap. - Sinar Harian/ Agensi