Jurgen Klopp dilanda krisis kecederaan dan terpaksa turun tanpa kelibat lima pemain utama berdepan tugas pertamanya selaku ketua jurulatih Liverpool di White Hart Lane.

Perkembangan terbaru membabitkan empat pemain baharu yang ditangatangani pada awal musim terdiri daripada penyerang Danny Ings dan pertahanan Joe Gomez setelah mencederakan ACL masing-masing dalam minggu yang sama.

Christian Benteke (hamstring) dan Roberto Firmino (tulang belakang) turut dipinggirkan bagi penampilan pertama Klopp yang pasti menggarukan kepala.

Selain itu, kapten Jordan Henderson masih dalam proses pemulihan akibat patah tulang dalam kakinya.

Tentunya kejadian tersebut menghampakan percaturan Klopp, apapun beliau masih optimis The Reds dapat mempamerkan aksi yang bersemangat.

Pemain pujaan Philippe Coutinho dijangka akan kembali beraksi ketika menyertai sesi latihan Klopp pertama sekali gus akan memberi bantuan kepada penyerang utama Daniel Sturridge.

Di samping itu, Tottenham turut menghadapi krisis sama apabila 'Wira dari Korea', Son Heung-min yang terpaksa dipinggirkan untuk beberapa minggu susulan kecederaan kaki.

Ryan Mason dan Nabil Bentaleb juga terlepas aksi di halaman sendiri manakala Eric Dier digantung untuk perlawanan tersebut.