PENJAGA gol Manchester United, Andre Onana menjadi punca buat pasukannya kehilangan kemenangan apabila Zeki Amdouni menyempurnakan sepakan penalti lewat permainan untuk meraih satu mata sama dengan Burnley yang diancam penyingkiran dalam Liga Perdana Inggeris (EPL) di Old Trafford.

Di sebalik satu lagi persembahan kurang meyakinkan daripada anak buah Erik Ten Hag, mereka kelihatan bersedia untuk kemenangan disebabkan jaringan gol dari Antony pada minit ke-79.

Tetapi, sama seperti yang dilakukannya pada hari pembukaan menentang Wolves, Onana secara melulu menyerbu dari gawangnya dalam percubaan untuk menumbuk bola dengan jelas tetapi sebaliknya memukul pemain lawan.

Walaupun pengadil John Brooks terlepas insiden itu pada awalnya, tidak seperti menentang Wolves, namun pembantu pengadil video (V-A-R), Peter Bankes, bertindak dengan keputusannya.

Pemain gantian Amdouni seperti biasa tiada masalah untuk mencatatkan gol melalui sepakan penalti sehingga merencatkan hajat The Red Devils bagi mengutip tiga mata penuh.

Keputusan itu meletakkan Burnley berada dalam jarak dua mata di belakang Nottingham Forest di tangga keempat terbawah, yang mana mereka akan bermain di Turf Moor pada hari terakhir musim ini.

*Artikel asal yang disiarkan di Stadium Astro