KUALA LUMPUR: Chef de Mission (CDM) Sukan SEA Hanoi, Datuk Hamidin Mohd Amin mempertimbangkan 12 calon pilihan terdiri daripada presiden persatuan sukan dan bekas atlet untuk mengisi jawatan Timbalan CDM Sukan SEA 2021.

Mesyuarat pembentukan sekretariat Sukan SEA Hanoi 2021 itu berlangsung pada Selasa untuk membincangkan pembentukan sekretariat Sukan SEA kali ini.

Bagaimanapun keputusan penuh hanya akan diumumkan selewat-lewatnya minggu depan sebelum pertemuan dengan wakil presiden persatuan diadakan.

"Saya telah dapat beberapa nama calon dari kedua-dua pihak, jadi saya perlu meneliti dan berjumpa dengan calon-calon ini dan selepas itu mungkin dalam dua ke tiga minggu lagi kita boleh umum," katanya.

Tegas Hamidin, sasaran untuk bertemu setiap atlet terlibat di Sukan SEA akan dilakukan selepas sambutan perayaan Aidilfitri bagi mendapatkan perkembangan terkini serta keperluan mereka sebelum ke Sukan SEA Hanoi.

"Kita perlu faham, semua persatuan atau sukan ini berbeza dia punya kehendak atau pun berbeza cara keperluan setiap sesuatu pasukan.

"Jadi saya perlu cepat menyelami mereka untuk saya nak membantu sebaik mungkin supaya bersedia pada bulan 11 nanti," katanya lagi.