Hari ke-dua kejohanan Masters disinari pemain Australia, Jason Day (68) dan Marc Leishman (73) berserta pemain veteran Fred Couples (67). Day berada di tempat pertama setelah mencatat keputusan untuk dua hari pada 138 pukulan, 6 pukulan di bawah par untuk mendahului kejuaraan sementara Leishman dan Couples tertambat di tempat kedua setelah mencatatkan 7 pukulan di bawah par 139.

Tiger Woods bersama enam pemain lain berada di tempat ke tujuh mencatatkan 141 pukulan untuk jumlah dua hari. Woods sempat berkongsi jadi pendahulu buat sementara dengan baki empat lubang tetapi mengambil 3 pukulan untuk menamatkan lubang terakhir, mencatatkan 71 pukulan pada penghujung hari ke dua.

Cerita paling menarik pada hari ke dua melibatkan pemain China Guan Tianlang yang dikenakan penalti satu pukulan kerana terlalu lama mengambil masa untuk membuat pukulan. Namun pemain berstatus amatur ini berjaya mengatasi garisan potongan, mengumpul 148 jumlah pukulan bersama enam pemain lain yang termasuk Ryo Ishikawa, Bubba Watson dan Lucas Glover yang kesemuanya berkongsi tempat ke 55.

Pemain nombor dua dunia Rory McIlroy dan Sergio Garcia terikat di kedudukan ke-14 mencatatkan 142 pukulan.

Pendahulu hari pertama Dustin Johnson mencatat 76 pukulan dan menduduki tempat ke 20.