N’GOLO KANTE akan menyertai kelab Arab Saudi, Al-Ittihad, apabila kontrak Chelseanya tamat pada akhir Jun, kelab itu mengesahkannya.

Pemain tengah berusia 32 tahun itu menyertai Leicester pada 2016 dan telah memenangi Liga Perdana Inggeris, Liga Juara-Juara dan Piala FA semasa berada di Stamford Bridge.

Dia telah menjadi sebahagian daripada kejayaan mengejut The Foxes di bawah bimbingan Claudio Ranieri selepas tiba di England dari Caen pada 2015, hanya dua tahun selepas bermain di divisyen keempat Perancis.

Pengarah sukan bersama Chelsea, Laurence Stewart dan Paul Winstanley memberitahu laman web kelab, “Impak dan pengaruh N’Golo semasa dia bersama Chelsea tidak boleh dipertikaikan. Persembahan tanpa jemu di bahagian tengah menyumbang kepada beberapa trofi kemenangan dan telah menjaminnya tempat dalam sejarah kelab.

"Kami mengucapkan selamat maju jaya kepadanya ketika dia memulakan babak seterusnya dalam kerjayanya."

Musim terakhirnya di kelab itu terjejas oleh kecederaan, dia memerlukan pembedahan hamstring pada bulan Oktober dan tidak beraksi ketika pasukan di bawah kendalian bekas pengurus, Graham Potter sehingga Mac, hanya membuat tujuh penampilan Liga Perdana Inggeris sepanjang kempen. -- Stadium Astro