KUALA LUMPUR: Gandingan badminton para negara, Cheah Liek Hou-Muhammad Fareez Anuar muncul juara acara beregu lelaki kategori SU5 (kecacatan fizikal) pada Kejohanan Badminton Para Antarabangsa Thailand, pada Ahad.

Pilihan kedua kejohanan itu menempuh aksi mendebarkan bertemu gandingan China, Mingpan Li-Shi Shengzhuo biarpun melakar kemenangan set pertama 21-15 pada aksi final yang berlangsung di Pattaya.

Gandingan China bangkit memberikan tentangan di set kedua dengan kemenangan 24-22 untuk mengheret perlawanan ke set penentuan yang kemudian dinoktahkan dengan kemenangan Liek Hou-Fareez 21-14.

Kejayaan dilakar gandingan negara itu, sekali gus mengubati kekecewaan Liek Hou yang terkandas di pusingan suku akhir acara perseorangan lelaki SU5 di tangan pemain Indonesia, Suryo Nugroho 18-21, 21-10 dan 18-21, Jumaat lepas.


"Kesilapan yang saya lakukan di sini akan dijadikan sebagai satu pengalaman.

"Esok saya akan pergi ke Bahrain untuk berjuang lagi dan berharap dapat mengembalikan kondisi serta memperoleh prestasi yang lebih bagus," menurutnya menerusi perkongsian di Instagram.

-- BERNAMA