KUALA LUMPUR: Johor Darul Ta'zim (JDT) mengekalkan rekod tanpa kalah mereka dalam saingan Liga Super dengan menewaskan Kuching City FC 4-0, di Stadium Negeri, Kuching, Sarawak, malam tadi.

Kemenangan yang diraih pasukan kendalian Esteban Solari itu, merupakan kemenangan ke-11 berturut-turut musim ini sekali gus membolehkan skuad Harimau Selatan itu, memperkuatkan lagi cengkaman mereka di persada Liga Super.

Babak pertama menyaksikan penyerang sensasi kelahiran Argentina Fernando Martin Forestieri, meledak jaringan pembukaan pada minit ketiga, sebelum menggandakan jaringan pada minit ke-36.

Separuh masa kedua menyaksikan Harimau Selatan terus ghairah untuk memburu jaringan, sebelum Bergson Da Silva menambah derita skuad kendalian Irfan Bakti Abu Salim dengan jaringannya pada minit ke-70, diikuti sepakan kencang dihasilkan Juan Muniz pada minit ke-72 dan kedudukan 4-0 itu, kekal hingga tamat perlawanan.

Sementara itu di Kota Kinabalu, pertembungan Sabah FC dan Terengganu FC menyaksikan kedua-dua pasukan seri 2-2 pada perlawanan di Stadium Likas, Sabah.

Sabah terlebih dahulu membuka jaringan pada minit ke-28 apabila Telmo Castanheira menanduk masuk bola sepakan percuma ketua pasukan Baddrol Bakhtiar, sebelum berjaya menggandakan jaringan melalui sepakan penalti menerusi penyerang Darren Lok, pada minit ke-37.

Sony Norde kemudian berjaya merapatkan kedudukan buat Sang Penyu pada minit ke-46, menerusi sepakan percuma dari luar kotak penalti, yang diberikan apabila Liridon Krasniqi dijatuhkan.

Babak kedua menyaksikan Norde menggagalkan usaha Sabah mendapat tiga mata penuh, selepas penyerang berasal dari Haiti itu menyempurnakan sepakan percuma di luar kotak penalti pada masa tambahan minit ke-94, selepas Jordan Mintah dijatuhkan.

Dalam pada itu, Kedah berpesta gol di laman sendiri selepas membenam Kelantan 5-0 di Stadium Darul Aman, Alor Setar.

Memanfaatkan kelebihan bermain di halaman sendiri, Kedah mendahului menerusi jaringan kapten pasukan Manuel Gelito Ott pada minit ke-16, sebelum Lee Andrew Tuck menambah jaringan pada minit ke-27 dan minit ke-58.

Skuad kendalian Nafuzi Zain itu kemudian sekali lagi membolosi gawang Kelantan pada minit kecederaan babak pertama sebelum menambah gol menerusi sepakan penalti Willian Lira pada minit ke-59 dan tandukan Jonathan Balotelli pada minit ke-89.

-- BERNAMA