KUCHING City FC menafikan hasrat Kelantan FC untuk meraih tiga mata pertama dalam saingan Liga Super 2023 apabila bangkit daripada ketinggalan untuk mencatatkan kemenangan 2-1 di Kota Bharu sebentar tadi.

Abu Kamara muncul wira pasukan bimbingan Irfan Bakti Abu Salim itu selepas Sudi Abdallah memadamkan jaringan pembukan Miguel Cifuentes dalam babak kedua.

Kedua-dua pasukan, bagaimanapun, mempamerkan aksi perlahan sepanjang 45 minit pertama dan dengan beberapa peluang yang disia-siakan menyaksikan keputusan tanpa jaringan kekal menuju ke bilik persalinan.

Bagaimanapun, situasi mula berubah dalam babak kedua dan tuan rumah terlebih dahulu berada di depan apabila Cifuentes menunjukkan kepekaan menghidu bola muntah percubaan Nuha Marong, yang gagal ditangkap kemas Norazlan Razali, untuk membuka jaringan pada minit ke-51.

Pendahuluan itu hanya bertahan selama lapan minit sebelum Kuching City memadamkannya pada minit ke-59, di mana Sudi Abdallah bijak mancari hantaran licik Abu Kamara untuk menewaskan Rozaimi Rahamat.

Dan jaringan kemenangan Kuching City hadir pada minit ke-72 apabila Abu Kamara sekali lagi mempamerkan bebijaksanaannya, kali ini dengan memanfaatkan situasi kelam-kabut di depan gawang Kelantan.

Kuching City seterusnya akan melayani kunjungan Selangor FC pada Khamis depan manakala Kelantan pula akan bertandang ke laman Sri Pahang FC pada hari yang sama.