Liverpool dilaporkan tidak bercadang untuk menghidupkan semula minat mereka terhadap Kylian Mbappe daripada Paris Saint-Germain di tengah-tengah perkembangan terkini mengenai masa depannya.

Hanya setahun selepas kelihatan menamatkan spekulasi mengenai perpindahan kerjayanya yang seterusnya dengan menandatangani perjanjian baharu bersama PSG, pemain berusia 24 tahun itu berada di tengah-tengah saga perpindahan yang lain.

Mbappe menolak peluang menyertai Real Madrid tahun lalu kerana dia menandatangani kontrak dua tahun baharu bersama PSG, dan syarat itu termasuk pilihan untuk dilanjutkan sehingga 2025.

Bagaimanapun, bekas bintang muda Monaco itu telah memaklumkan juara liga Perancis itu bahawa dia tidak akan meneruskan pilihan sambungan kontrak 12 bulan itu, bermakna dia boleh pergi sebagai ejen bebas musim panas akan datang.

Setelah dikatakan tidak berpuas hati dengan perbincangan yang dilakukan bersama wakil Mbappe, PSG akan cuba melepaskan penyerang itu musim panas ini daripada mengambil risiko kehilangannya secara percuma pada penghujung musim depan.

Mbappe, bagaimanapun, telah mengumumkan bahawa dia tidak berhasrat untuk meninggalkan penyandang juara Ligue 1 musim panas ini, walaupun dia tidak bersedia untuk menyerahkan masa depannya kepada kelab itu selepas 2024.

Real Madrid dan Manchester United sedang memantau perkembangan pemain tersebut dan Liverpool juga dinamakan sebagai pesaing untuk menandatangani Mbappe sebelum sebelum melanjutkan kontrak baru bersama PSG.

Bagaimanapun, The Telegraph mendakwa bahawa Liverpool tidak terlibat dalam saga itu dan tidak mempertimbangkan perpindahan untuk pemenang Piala Dunia Perancis buat masa ini.

Dengan PSG masih dijangka bertahan sekurang-kurangnya dengan nilai perpindahan 100 juta pound untuk musim panas ini, laporan itu menambah bahawa Chelsea, Manchester City dan Newcastle United dijangka tidak akan membida pemain tersebut.

Real Madrid masih dianggap destinasi paling terbaik untuk Mbappe, kerana pasukan bimbingan Carlo Ancelotti sedang mencari penyerang nama besar baharu berikutan perpindahan mengejut Karim Benzema yang menyertai juara Saudi, Al-Ittihad. -- Stadium Astro