SADIO Sadio Mane berharap Joao Cancelo akan menandatangani kontrak secara kekal untuk Bayern Munich selepas bek sayap itu bersinar ketika menentang Augsburg.

Cancelo, yang sekian lama dilihat sebagai pemain penting di Manchester City, kehilangan tempatnya dalam pasukan kendalian Pep Guardiola dan menyertai Bayern secara pinjaman pada Januari.

Pemain skuad kebangsaan Portugal itu memulakan empat perlawanan berturut-turut di Bayern, memberikan bantuan dalam setiap dua penampilan pertamanya, walaupun telah digantikan dalam setiap perlawanan.

Selepas Cancelo dikeluarkan pada separuh masa perlawanan pertama Liga Juara-Juara menentang Paris Saint-Germain, dia kehilangan tempat dalam pasukan dan hanya kembali ke dalam kesebelasan utama pada Sabtu.

Terdapat laporan mengenai ketidakpuasan hati Cancelo sebelum perlawanan Augsburg, tetapi dia melengkapkan 90 minit, menjaringkan satu gol dan mencipta satu lagi.

Tiada pemain membuat lebih banyak terjahan, dan suasana di sekeliling Cancelo kelihatan berubah selepas itu, mengembalikan fokus kepada kemungkinan perpindahan pada akhir musim.

"Pemain yang hebat," kata penyerang Mane kepada Sport1.

“Kami melihat sekali lagi bahawa Joao adalah antara yang terbaik dunia.

“Sangat bagus, kami sangat gembira dia bermain dengan kami.

"Saya ingin melihat dia bersama kami musim depan. Itulah jenis pemain yang kami perlukan, sudah pasti."