SEREMBAN: Negeri Sembilan FC memerlukan penyerang berkualiti termasuk pemain import yang berupaya mencipta gol bagi membolehkan pasukan itu terus kekal kompetitif mengharungi Liga Super musim ini, kata Ketua Jurulatihnya K. Devan.

Tanpa menyalahkan pemainnya sudah melakukan yang terbaik selepas kecundang 1-2 menentang Kedah Darul Aman FC (KDA FC) malam tadi di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, Devan berkata ketumpulan bahagian serangan dan kurangnya pemain import antara punca kekalahan pasukan itu.

NSFC hanya turun dengan dua pemain import, sedangkan pasukan Kedah Darul Aman FC (KDA FC) ada lima pemain import dan seorang lagi di bangku simpanan. Secara jelas pemain yang menjaringkan gol adalah pemain import di bahagian serangan, tetapi kita tiada penyerang import.

"Saya lihat masalah pasukan adalah susah mendapatkan gol, pemain juga kurang kualiti di bahagian tertentu, sekiranya kita mahu menyaingi pasukan yang mempunyai bajet lebih baik, kita perlu cari jalan...jika tidak, perlu terima keputusan seperti ini," katanya kepada pemberita selepas perlawanan itu.

Pemain import yang beraksi pada perlawanan semalam ialah Mark Herold Goulon dan Levy Clement Madinda namun Anselmo Arruda da Silva atau dikenali sebagai Casagrande tidak dapat diturunkan akibat kecederaan.

"Sekarang ini pasukan perlu menjaringkan gol, kita bolos lebih banyak, pemain bermain bersungguh-sungguh sehingga tamat perlawanan. Semangat sahaja tidak mencukupi perlu ada kualiti, disebabkan kurang kualiti, NSFC tidak dapat menyaingi pasukan lain," katanya.

Dalam pada itu, beliau berkata hasil perbincangan dengan pihak pengurusan, NSFC akan bermain dengan pasukan sedia ada dan jika kewangan persatuan bertambah baik pasukan bakal mencari tambahan pemain import bagi jendela perpindahan kedua selepas ini.

NSFC kini menduduki tangga kesembilan carta liga dengan 10 mata dan dijadual berdepan Kuala Lumpur City pada 14 Mei ini di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi.

-- BERNAMA