SELEPAS keputusan konsisten di Kejohanan Asia, IWF Grand Prix serta pencapaian terbaru di Kejohanan Dunia di mana Aniq Kasdan mencipta sejarah apabila meraih pingat gangsa clean and jerk dengan jumlah angkatan keseluruhan 291 kilogram.

Manakala Aznil Bidin menamatkan saingan di kedudukan ke-11 keseluruhan dengan angkatan 290 kilogram.

Menurut Presiden PABM, Datuk Ayub Rahmat, setakat ini ada maklum balas positif daripada pihak pengurusan Road to Gold dan berharap permohonan diluluskan secepat mungkin.

Menjelang Kejohanan Kelayakan Sukan Olimpik Paris di IWF Grand Prix 2, bermula 4 Disember, sasaran buat Aniq dan Aznil adalah melakukan angkatan 295 kilogram ke atas.

Selepas berehat selama seminggu, Aniq dan Aznil akan menjalani latihan intensif di Rompin, Pahang sebelum meneruskan kem latihan di luar negara.

"Kami berasakan atlet angkat berat turut disenarai dalam Program RTG. Sukan angkat berat telah membuktikan bahawa kami menghasilkan keputusan yang positif ketika membawa atlet beraksi di peringkat antarabangsa.

"Saya percaya berdasarkan pencapaian yang dihasilkan ini memberikan petanda baik buat sukan angkat berat serta untuk negara Malaysia," kata Ayub ketika ditemui Nadi Arena.

- StadiumAstro.com