MENURUT wartawan terkenal, Marcelo Bechler, Paris Saint-Germain (PSG) tetap yakin mampu mendapatkan khidmat Lionel Messi setelah kontraknya dengan Barcelona berakhir pada musim panas ini.

Lionel Messi telah menjadi nama tetap dalam khabar angin perpindahan sejak tahun lalu ketika dia mengajukan permintaan perpindahan kejutan untuk meninggalkan Barcelona.

Dia memutuskan untuk tetap berada di Camp Nou hingga akhir musim ini untuk memastikan kontraknya, yang akan berakhir pada bulan Jun.


Manchester City dan PSG telah kuat dikaitkan dengan pemain berusia 33 tahun itu kerana mereka memiliki kekuatan kewangan untuk memenuhi tuntutan gaji yang besar dan tinggi.

Namun, dilaporkan bahawa Lionel Messi sekarang mungkin akan kekal di Barcelona, setelah pelantikan Joan Laporta sebagai presiden kelab.

Presiden yang baru dilantik, yang akan kembali bertugas buat kali kedua setelah memegang jawatan pertama yang berjaya antara tahun 2003 dan 2010, telah menyatakan bahawa mengekalkan Lionel Messi di Camp Nou adalah keutamaannya.

Namun, wartawan Brazil, Marcelo Bechler telah mengungkapkan bahawa PSG masih 'yakin' untuk mendapatkan Lionel Messi musim panas ini.

Dia mendakwa bahawa juara Ligue 1 itu percaya bahawa mereka adalah pendahulu untuk mendapatkan tandatangan Lionel Messi, kerana mereka mempunyai 'projek yang lebih baik' daripada Barcelona dan kelab lain lain.

"PSG yakin mereka memiliki projek lebih baik berbanding Barcelona dan mereka yakin akan menandatangani Messi," kata Bechler menerusi twitter.

"Keyakinan sangat besar di Paris."