KUALA LUMPUR: Perbadanan Stadium Malaysia (PSM) memohon maaf kepada Liga Bolasepak Malaysia (MFL) selaku penganjur Piala Malaysia 2023 berikutan keadaan padang Stadium Nasional Bukit Jalil (SNBJ) yang kurang memuaskan menjelang perlawanan akhir Piala Malaysia, malam esok.

PSM dalam kenyataan memaklumkan permohonan maaf itu juga ditujukan kepada pasukan Johor Darul Ta'zim (JDT) dan Terengganu FC serta penyokong kedua-dua pasukan berkenaan.

"PSM tidak mempunyai masa yang mencukupi untuk membaiki dan mengembalikan padang ke tahap optimum selepas Konsert Coldplay yang telah berlangsung pada 22 Nov lepas," menurut kenyataan itu.

PSM bagaimanapun memaklumkan pihaknya sentiasa komited melakukan penambahbaikan prosedur operasi standard (SOP) untuk pengurusan acara di SNBJ pada masa hadapan.

Terdahulu, Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Ibrahim, yang juga pemilik kelab JDT meninjau keadaan padang dan sesi latihan rasmi JDT menjelang aksi final Piala Malaysia 2023 di SNBJ hari ini.



SUKAN-BOLA SEPAK (PADANG) 2 (AKHIR) KUALA LUMPUR



Isnin lepas, permukaan padang SNBJ sekali lagi tular dan menjadi perhatian selepas Tunku Ismail memuat naik gambar keadaan gelanggang rasmi skuad Harimau Malaya itu yang kelihatan sedikit terjejas menerusi laman media sosial milik baginda.

Ia merupakan kali kedua dalam tempoh kira-kira dua minggu, Tunku Ismail memuat naik gambar keadaan padang SNBJ, yang pertama selepas dua hari konsert kumpulan Coldplay berlangsung di stadium berkenaan.

Sebelum ini, Tunku Ismail mengurniakan rumput jenis Zeon Zoysia untuk digunakan di SNBJ yang mula ditanam tahun ini.

Final Piala Malaysia 2023 mempertemukan juara bertahan JDT dan Terengganu FC.

-- BERNAMA