Seramai 15,000 peserta tidak melepaskan peluang menyertai larian buih Great Eastern Bubble Dash Run 2016 yang diadakan di Dataran Merdeka pada Sabtu.

Kesemua peserta dilepaskan pada jam 7:30 pagi oleh Tengku Permaisuri Selangor Tengku Norashikin Abdul Rahman yang diiringi Pengarah & Ketua Pegawai Eksekutif Datuk Koh Yaw Hui dan Presiden Yayasan Jantung Malaysia Tan Sri Datuk Kamaruzzaman Shariff.

Acara ini juga berjaya meraih RM152, 220 bagi disumbangkan kepada Yayasan Jantung Malaysia.

Menurut Datuk Koh Yaw Hui, acara larian yang sudah memasuki tahun kelima itu secara langsung mempromosikan aktiviti kesihatan yang mengujakan dan lain dari yang lain.

120268

“Tahun ini kita menukar aktiviti kepada larian buih berbanding tahun lepas iaitu larian tepung berwarna kerana kita mahukan lebih keseronokan dalam melakukan aktiviti sihat.

“Dalam masa yang sama ia merupakan salah satu cara untuk kita mencapai penyertaan dari pelbagai lapisan masyarakat, kerjaya dan usia,” katanya.

Tambah beliau, melalui acara ini, Great Eastern Life Children Care turut menyumbang 500 pasang kasut kepada kanak-kanak tidak bernasib baik dari 43 rumah kebajikan di bawah naungan Jabatan Kebajikan Masyarakat bagi menggalakkan gaya hidup sihat di kalangan kanak-kanak ini.

Acara ini menampilkan tiga kategori iaitu 5km Fun Run, 12km dan 21km LIVE GREAT Run.


120268