OLE Gunnar Solskjaer bertanggungjawab atas penyingkiran Manchester United daripada saingan Liga Juara-Juara (UCL), mengakui pasukannya gagal bermain sebagai satu pasukan ketika tewas 3-2 kepada RB Leipzig.

United --  yang hanya memerlukan undian untuk mencapai pusingan 16 -- ketinggalan seawal 109 saat dan ketinggalan 2-0 dalam tempoh 13 minit ketika bergelut untuk menyesuaikan diri dengan lima pemain pertahanan awal pagi tadi.

Angelino menjaringkan gol pembukaan dan pemain pinjaman Manchester City itu melakukan lorongan buat jaringan kedua yang disumbat Amadou Haidara, sebelum memberikan ruang selesa buat pasukan yang mara ke separuh akhir musim lalu itu.

Skuad kendalian Solskjaer bangkit hasil jaringan Bruno Fernandes dan pemain gantian Paul Pogba dalam tempoh 135 saat, namun mereka gagal mencari gol penyamaan untuk memastikan mereka ke peringkat seterusnya.

Di sebalik Harry Maguire enggan menyalahkan Solskjaer di atas pilihan taktikalnya, dengan menuding jari kepada barisan pertahanan United yang goyah, pengurus kelahiran Norway itu bertanggungjawab atas kekalahan pasukan.

"Saya melihat semula musim ini dan melihat kepada pemain-pemain, saya amat mengagumi usaha mereka untuk bersiap menghadapi perlawanan," katanya.

"Hari ini, ia tidak berhasil buat kami. Ia musim yang sukar dan situasi yang dihadapi sesuatu yang telah dilakukan dengan sebaik mungkin.


"Kami gagal bermain dengan baik sebagai satu pasukan dan ia merupakan tanggungjawab pengurus. Bagi memastikan semua bersedia.

"Kami menyedari mereka akan menyerang, kami mengetahui mereka akan melakukan hantaran silang ke dalam kotak penalti dan malangnya kami bolos dua gol dan gagal mengejar perlawanan."