PEMILIK Johor Darul Ta'zim (JDT), Tunku Ismail Sultan Ibrahim menjelaskan mengenai insiden yang berlaku dalam aksi persahabatan menentang kelab Bulgaria, Levski Sofia yang terpaksa ditamatkan awal pada minit ke-54.

Menurut Tunku Ismail, pasukan lawan mungkin tidak dapat menerima hakikat kelab kecil seperti JDT sedang mendahului 1-0 selain pengadil dari Serbia gagal mengawal perlawanan.

"Pasukan lawan membuat terjahan tetapi tiada kad kuning. Pemain JDT berdiri beberapa meter dari wall (benteng) pun kena kad kuning. Bagi saya pengadil dari Serbia gagal untuk mengawal permainan.

"Nombor 30 ludah ke muka Leandro dan sepak Leandro tetapi tiada kad. Dari situ mulanya permainan jadi lebih agresif.

"Mungkin mereka tak boleh terima hakikat kelab kecil dari Asia mendahului 1-0 menentang kelab dari Eropah,” kata TMJ.

Dalam aksi yang berlangsung di Stadium Jebel Ali Centre of Excellence di Dubai pada Sabtu menyaksikan JDT berjaya mendahului pada minit ke-24.

Susulan ketinggalan, Levski Sofia bermain secara agresif untuk mencari gol penyamaan sehingga tercetus pergaduhan pada minit ke-53 sebelum mereka memboikot perlawanan.

Pasukan itu melalui hantaran di laman Instagram mereka mendakwa JDT tiada semangat kesukanan menyebabkan mereka memboikot perlawanan itu.

BACA: Aksi tegang Levski Sofia-JDT, perlawanan ditamatkan awal 

Tindakan Levski Sofia tidak meneruskan perlawanan menyaksikan JDT diberikan kemenangan dalam aksi persahabatan itu. - Sinar Harian