PENGURUS Manchester United, Erik ten Hag, akan berurusan dengan Cristiano Ronaldo tetapi segera fokus mengekalkan selepas perlawanan sambil melabel anak buahnya menyajikan satu persembahan paling lengkap di bawah kendaliannya dalam kemenangan 2-0 ke atas Tottenham.

United tampil hebat di hadapan penyokong sendiri apabila melancarkan 28 percubaan berbanding sembilan oleh Tottenham.

Corak permainan itu membawa kepada gol Fred pada minit ke-47 dan Bruno Fernandes pada minit ke-69 selain kekentalan pertahanan mereka juga berhasil mengekang Tottenham.

Begitupun, Cristiano Ronaldo mencuri tajuk utama dengan turun ke terowong pada minit-minit akhir permainan berikutan jelas tidak berpuas hati tidak diberi sebarang peranan sebagai pemain gantian.

Bercakap kepada Amazon Prime selepas perlawanan itu, Ten Hag menjelaskan bahawa dia akan berurusan dengan Ronaldo pada kemudian hari, sebaliknya dia mahu menghabiskan sidang media awal pagi tadi dengan meraikan satu persembahan lengkap barisannya.

“Saya akan berurusan dengan (Ronaldo) esok, bukan hari ini,” katanya.

“Hari ini kami meraikan kemenangan ini dan kini kami memerlukan pemulihan.



"Saya tahu prestasi Fernandes akan menjelma. Kadang-kadang anda mempunyai tempoh sebagai penyerang atau pemain serangan tetapi kebuntuan jaringan, tetapi tiba-tiba anda boleh menjelmakannya kembali.

"Saya fikir untuk Bruno adalah penting untuk dia meledak jaringan dan sekali lagi saya rasa dia memainkan peranan yang hebat hari ini.

"Terdapat banyak perkara yang sangat bagus -- organisasi kami, cara kami beri tekanan juga hebat -- saya fikir bahagian pertahanan dan beri tekanan juga juga.

"Secara jujurnya, sebelum perlawanan saya tidak menjangkakannya memandangkan Spurs beraksi dengan sangat baik musim ini dan permainan mereka sangat mantap -- setiap perlawanan mereka sangat menarik.


"Saya fikir kami perlu benar-benar dalam prestasi terbaik untuk menang dan kami berhasil menonjolkan satu persembahan yang hebat dan saya harap kami dapat menetapkan asas yang baru.

"Dari awal hingga akhir kami mendominasi perlawanan. Itulah yang kami tidak lakukan ketika menentang Liverpool dan Arsenal. Saya ingin menyebut bahawa kami masih mempunyai prestasi yang lebih baik musim ini tetapi anda boleh melihat perkembangan prosesnya.

"Dan saya jelas gembira dengannya."