ERIK ten Hag tidak mempunyai alasan terbaik susulan permulaan terburuk Manchester United dalam musim Liga Perdana Inggeris selepas kekalahan 0-1 di laman sendiri kepada Crystal Palace pada Sabtu.

Ia rekod terburuk sejak musim 1989/90 apabila United tewas empat daripada tujuh perlawanan awal liga musim ini.

Gol separuh masa pertama Joachim Andersen sudah cukup untuk Palace meraih tiga mata yang menyaksikan anak buah Ten Hag diejek oleh penyokong sendiri di Old Trafford sepanjang perlawanan.

“Saya boleh memberi anda alasan tetapi anda akan melihat sebaliknya, kami perlu menang.

“Kami harus lebih konsisten, ini bukan permintaan untuk Man United. Permintaan itu adalah kami mendapat kemenangan berturut-turut. Kami perlu melakukan yang lebih baik daripada sekarang," katanya.

United tidak pernah tewas dalam 31 perlawanan di tempat sendiri sebelum Brighton memecahkan rekod tersebut di Old Trafford dua minggu lalu.

Bagaimanapun, Red Devils bernasib baik kerana dapat meraih kemenangan di tempat sendiri kepada Wolves dan Nottingham Forest pada awal musim ini.

"Kami perlu melakukan yang lebih baik di sini.

"Kami perlu menunjukkannya dalam keupayaan kami bahawa Old Trafford adalah kubu dan lawan tidak boleh mendapatkan apa-apa di sini," katanya. - Sinar Harian