Google Maps memberi peluang kepada peminat bola sepak di seluruh dunia untuk menjenguk ke tempat perlawanan Piala Dunia 2014 di Brazil tanpa mereka perlu pergi ke negara di Amerika Selatan itu.

Perkhidmatan pemetaan dalam talian secara percuma itu memuat naik imej-imej dari 12 stadium Piala Dunia serta pemandangan menarik di semua lokasi berkenaan yang kini sudah bersedia untuk merayakan acara sukan besar dunia itu.

"Sama ada anda menonton perlawanan dari rumah atau datang ke Brazil, Google Maps adalah tiket anda untuk Piala Dunia ini," kata pengurus program Street View Google Maps, Deanna Yick dalam satu tulisan di blog.

"Sekiranya anda bernasib baik mempunyai tiket untuk ke Brazil, jangan lupa untuk memuat turun Google Maps untuk kegunaan peranti."

Aplikasi pemetaan Google untuk telefon pintar dan komputer tablet itu menyediakan kemudahan untuk pengguna mencari cara paling mudah untuk ke tempat perlawanan sama ada dengan menggunakan bas atau keretapi.

Perkhidmatan itu juga menampilkan keadaan di dalam stadium, lapangan terbang, pusat membeli-belah serta lokasi lain yang jadi tarikan kepada peminat bola sepak, kata Yick.