SEPERTI biasa, malam sambutan tahun baharu pastinya menjadi pilihan warga kota untuk keluar meluangkan masa bersama keluarga dan rakan-rakan.

Berikut kami senaraikan beberapa lokasi tumpuan untuk sambutan tahun baharu 2020 malam esok. Walau apapun pengisian dan di manapun anda memilih untuk menyambutnya, tahun baharu haruslah dirai secara berpada-pada.

Paling penting adalah ia harus diiringi azam untuk menjadi insan yang lebih baik daripada tahun sebelumnya.

Selamat tahun baharu!

Ambang 2020@Kuala Lumpur
Lokasi: Dataran Merdeka

Dataran Merdeka seperti biasa akan jadi tumpuan warga kota.

Anjuran tiga kementerian, Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya (MOTAC) bersama Kementerian Wilayah Persekutuan serta Kementerian Komunikasi dan Multimedia (KKMM), acara ini mungkin paling menjadi tumpuan.

Ia bakal dirasmikan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, dengan kemuncaknya ialah 'Pertunjukan Cahaya di Langit' yang menjadi signifikan bermulanya Tahun Melawat Malaysia 2020.


LAMPU 2019
Lokasi: Dataran Putrajaya

Festival LAMPU turut punya tarikan tersendiri untuk sambutan ambang tahun baru.

Festival Light and Motion Putrajaya atau LAMPU kembali tahun ini dan seperti sebelumnya, Presint 3 Putrajaya akan diterangi lampu begemerlapan, membawa tema Beautiful Malaysia.

Banyak acara menarik selama tiga hari ia berlangsung, iaitu dari 28 Disember hingga malam tahun baru. Paling ditunggu pastinya digital and live fireworks, menjelang tengah malam 31 Disember.


Cloudora Festival
Lokasi: Sunway Lagoon

Sunway Lagoon akan menjadi lokasi festival neon terbesar di Malaysia.

Bagi yang mahukan kelainan, anda boleh ke Sunway Lagoon untuk pertunjukan lampu neon. Malah ia turut dilabelkan sebagai festival cahaya neon terbesar di Malaysia.

Antara yang menarik di sini adalah pertunjukan bunga api selama lapan minit menjelang tahun baharu dan persembahan muzik secara langsung serta persembahan DJ antarabangsa.


2020 New Year's Eve Party
Lokasi: CITTA Mall

Persembahan konsert ambang merdeka di Citta Mall malam esok.

Konsert ambang tahun baharu ini akan disertai artis-artis muda popular, antaranya Nabila Razali, As'ad Motawh, Nana Sheme dan ramai lagi.


New Year's Eve 2020 Countdown
Lokasi: Sunway Velocity Mall

Persembahan konsert ambang merdeka di sini malam esok.

Di lokasi ini juga bakal dianjurkan konsert ambang tahun baharu yang akan bermula jam 10 malam. Ia bakal diserikan dengan persembahan Hael Husaini, Janna Nick dan ramai lagi.