KUALA LUMPUR: Penyedia peranti pintar terkemuka global, HONOR kembali mengubat kerinduan penggemar teknologi selepas melancarkan telefon pintar terbaharunya di Malaysia, HONOR Magic4 Pro.

Timbalan Pengarah Negara HONOR Malaysia, Matthew Ng berkata, peranti itu dilengkapi teknologi inovatif selain menjadi mercu tanda keunggulan syarikat sejak berpisah dengan Huawei.

“Dari segi pengalaman fotografi, HONOR Magic4 Pro menggunakan teknologi Fotografi Ultra Fusion serta fungsi lain seperti bergambar sambil merakam video, video berdefinisi tinggi 4K 60 fps dan Magic-Log, ia adalah telefon pintar yang boleh merakam filem.

“Dari segi paparan, HONOR Magic4 Pro dilengkapi dengan skrin LTPO pertama di dunia dengan 1920 Hz PWM Dimming, serta cip paparan MEMC yang menyokong peningkatan kualiti imej.

"Bukan sahaja dapat memberikan kualiti video yang lebih lancar dan berdefinisi tinggi, ia juga dapat melindungi mata anda,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita pada Majlis Pelancaran HONOR Magic4 Pro di Pusat Konvensyen Sunway Pyramid, Petaling Jaya, pada Rabu.

Kata Ng, baru-baru ini peranti itu juga telah dianugerahkan sebagai “Telefon Flagship MWC 2022 Terbaik” di MWC Barcelona di samping turut digelar “Telefon Flagship Terbaik Tahun Ini” dan “Telefon Terlalu Hebat Untuk Dipercayai” di internet.

“Selain itu, dari segi hayat bateri, HONOR Magic4 Pro ialah telefon pintar pertama di dunia yang menyokong pengecasan pantas 100 watt (W) berwayar dan tanpa wayar.

"Pengecasan pantas boleh dicapai dalam masa yang singkat, menyelesaikan kebimbangan bateri rendah pengguna.

“Dari segi privasi, HONOR Magic4 Pro telah melancarkan fungsi Panggilan Privasi AI pertama dalam industri, yang boleh melindungi privasi panggilan pengguna; buat panggilan anda hanya didengar oleh anda,” ujarnya.

HONOR Magic4 Pro boleh didapati dalam tiga warna, iaitu Cyan, Gold dan Black yang ditawarkan pada harga RM3,999 (8+256 GB).

Sementara itu, turut diperkenalkan HONOR Earbuds 3 Pro dan HONOR Watch GS 3 kepada pengguna untuk menikmati gaya hidup pintar.



Kini, orang ramai berpeluang mendapatkan hadiah percuma bernilai sehingga RM1,656 termasuk HONOR Watch GS 3 bernilai RM999, case HONOR Magic4 Pro, dengan jaminan lanjutan satu tahun dan perlindungan skrin retak enam bulan apabila membuat pratempahan sebelum 10 Jun 2022.

Untuk maklumat lanjut, layari laman web rasmi HONOR Malaysia atau lawati kedai HONOR berhampiran atau pengedar yang sah.